آفتاب

ادامه مداخله فرانسه در امور داخلی سوریه

ادامه مداخله فرانسه در امور داخلی سوریه

وزیر خارجه فرانسه طی کنفرانسی خبری مدعی شد «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه نباید در دولت آینده این کشور نقشی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، فرانسه مدعی شد بشار اسد رئیس جمهور سوریه در دولت انتقالی آینده نمی تواند نقشی داشته باشد. لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه در یک کنفرانس خبری بشار اسد را مسئول اصلی بحران کنونی در سوریه دانست و از روسیه خواست هدف اصلی خود از حضور نظامی در سوریه را شفاف سازی کند.

فابیوس افزود: در آینده سیاسی سوریه به طور حتم نمی توان حضور اسد را تحمل کرد و موضع فرانسه مخالفت با ریاست جمهوری بشار اسد در آینده سیاسی سوریه است.

فابیوس در این کنفرانس خبری از برگزاری مذاکرات صلح بین فلسطین و اسرائیل با میانجیگری فرانسه خبر داد و وضعیت فعلی منطقه را به نفع داعش ارزیابی کرد. وی اعتقاد دارد اگر فلسطین و اسرائیل به نتایج خوبی برسند می توان فشارهای بهتری علیه داعش وارد کرد.

واشنگتن و متحدانش از جمله فرانسه تاکید دارند که اسد باید برود اما روسیه از ماندن بشار اسد حمایت و اعلام کرده است بشار اسد سپری در برابر تهدید تروریستی است که اشتباهات غرب را تشدید می‌ کند.

اولاند اخیرا به هواپیماهای شناسایی فرانسه دستور داده تا بر فراز حریم هوایی سوریه به پرواز درآمده و برای حملات احتمالی علیه داعش آماده شوند.

کد N971310

وبگردی