آفتاب
در ادامه حضور در نیویورک؛

ظریف با کری دیدار کرد/ تأکید وزیر خارجه ایران بر اجرای کامل برجام

ظریف با کری دیدار کرد/ تأکید وزیر خارجه ایران بر اجرای کامل برجام

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با همتای آمریکایی خود، بر لزوم تمرکز بر اجرای کامل برجام تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما از نیویورک، محمدجواد ظریف موضوع اصلی‌ این دیدار و اولویت خود را بحث و گفتگو درباره برنامه جامع اقدام مشترک‌ (برجام) اعلام کرد و گفت: در این مذاکرات بر اجرای کامل برجام تمرکز خواهیم کرد.

وی افزود: این برنامه را با هم شروع کردیم و معتقدیم با اجرای کامل آن می‌توان برخی‌ از بی‌ اعتمادی‌های دوجانبه را که در‌ چند دهه اخیر وجود داشته، بر طرف کنیم.

وزیر امور خارجه همچنین گفت: اوضاع منطقه و رخدادهای تاسف‌بار هفته گذشته در عربستان سعودی باید بررسی‌ شوند و ما از طریق مجار‌ی صحیح بین‌المللی آنها را بررسی‌ خواهیم کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا نیز در این دیدار گفت: این نخستین بار است که پس از جلسات وین، من و وزیر خارجه ایران دیدار داریم و از زحماتی که توسط همه برای ادامه مسیر کشیده شده است تقدیر می‌کنم.

جان کری با اشاره به وجود موضوعات بسیار برای بحث با وزیر امور خارجه کشورمان خاطرنشان کرد: این هفته فرصت عمده‌ای برای کشور‌های مهم در تلاش برای حل اختلاف‌های خاورمیانه خواهد بود.

وی تصریح کرد: نیازمند دستیابی به صلح و مسیری رو به جلو در سوریه، یمن و منطقه به طور کل هستیم و به نظرم فرصت‌هایی در این هفته در‌ مذاکرات پیش خواهد آمد که پیشرفت حاصل شود.

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین گفت: ما همیشه در مورد شهروندان آمریکا و بازداشت آنان در هر منطقه از جهان صحبت می‌کنیم.

کد N971218

وبگردی