آفتاب
پیش از دیدار با همتای آمریکایی؛

ظریف: به کری تذکر می‌دهم/ منافع همه در اجرای جدی «برجام» است

ظریف: به کری تذکر می‌دهم/ منافع همه در اجرای جدی «برجام» است

وزیر امور خارجه کشورمان، پیش از دیدار با همتای آمریکایی خود در نیویورک گفت: درباره اظهاراتی که از برخی از مقامات آمریکایی شنیده شده است و از دیدگاه ما با روح و نص برجام سازگاری ندارد، تذکر خواهم داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، محمد جواد ظریف به دیدار جمعه شب خود با فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اشاره کرد و اظهار داشت: آنچه که از خانم موگرینی شنیدم، تعهد کامل اتحادیه اروپا به اجرای کامل و دقیق برجام و اهمیتی است که آنها به این موضوع در همه ابعاد می‌دهند.

وی رفع تحریم ها و همکاری‌های اقتصادی و بانکی را محور دیگر این دیدار خواند و گفت: ضرورت اینکه از هم‌اکنون برای جزئیات اجرایی همکاری کنیم نیز در این دیدار مطرح و اعلام آمادگی شد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، از آغاز بکار نشست‌های کارشناسی اجرای برجام در نیویورک خبر داد و افزود: همکاران من دیروز نخستین جلسه را داشتند و ما در طول این هفته نیز جلسات فنی را نیز علاوه بر جلسات سیاسی خواهیم داشت.

ظریف نحوه رفع تحریم‌ها، بازسازی راکتور تحقیقاتی (آب سنگین) اراک و دیگر موضوعات فنی اجرایی را از جمله محورهای نشست های این هفته خواند و درباره دیدارش با همتای آمریکایی خود نیز گفت: ضمن تاکید بر ضرورت احترام به تعهدات بین‌المللی دولت آمریکا، در دیدار امروز خود با جان کری، درباره حرف ها و اظهاراتی که از برخی از مقامات آمریکایی شنیده شده است و از دید ما با روح و نص برجام سازگاری ندارد، تذکر خواهم داد.

وی تاکید کرد: معتقدیم منافع همه در این است که برجام با جدیت به انجام برسد و یک بار نشان دهیم که از طریق دیپلماسی، معضلات بین‌المللی قابل حل و فصل است.

کد N971201

وبگردی