آفتاب

ائتلاف جدید روسیه، سوریه، عراق و ایران علیه داعش

ائتلاف جدید روسیه، سوریه، عراق و ایران علیه داعش

ایسنا نوشت: یک منبع نظامی روسی از توافق روسیه، سوریه، عراق و ایران با ایجاد یک مرکز اطلاعاتی در بغداد برای مبارزه با داعش خبر دادند.

به گزارش  شبکه خبری روسیا الیوم، یک منبع نظامی روسی گفت: هدف از تشکیل این ائتلاف اتخاذ اقداماتی عملی و جدی برای مقابله با گروه‌های تروریستی در منطقه است.

در همین راستا منابع نظامی روسی از توافق روسیه، سوریه، عراق و ایران برای ایجاد مرکز اطلاعاتی در بغداد جهت مبارزه با تروریسم خبر دادند.

یک منبع نظامی اعلام کرد که وظایف اصلی این مرکز جمع‌آوری اطلاعات و تحلیل و بررسی اطلاعات مربوط به اوضاع منطقه در چارچوب مبارزه با داعش است.

همچنین این مرکز اطلاعات را به مراکز مربوطه خواهد داد و آنها این داده‌ها را به ستاد‌های ارتش کشورهای شرکت کننده در این مرکز منتقل خواهند کرد.

این منبع روسی تشکیل کمیته هماهنگی برای عملیات نیروهای روسی، روسی عراقی و ایرانی علیه داعش را بعید ندانست.

این مرکز دربرگیرنده نمایندگان ستاد ارتش چهار کشور عضو مرکز خواهد بود.

منابع لبنانی اخیرا اعلام کرده بودند که روسیه پس از مخالفت ترکیه و عربستان با شرکت در ائتلاف منطقه‌ای ضد تروریسم به تشکیل ائتلاف دیگری با حضور عراق، سوریه، ایران و حزب الله لبنان روی آورده است.

اخیرا روسیه حضور نظامی خود در سوریه را تقویت کرده و تاکید دارد که حمایت از نظام و ارتش سوریه تنها راه برای شکست گروه‌های تروریستی و حل بحران این کشور است.

49310

کد N971110

وبگردی