آفتاب

آلمان: یک سوم پناهجویان به دروغ خود را سوری می‌نامند

آلمان: یک سوم پناهجویان به دروغ خود را سوری می‌نامند

مقامات آلمانی اعلام کردند بر اساس ارزیابی‌های انجام شده بیش از یک سوم افراد جویای پناهندگی که وارد این کشور می‌شوند و ادعا می‌کنند که از کشور سوریه آمده‌اند در واقع از کشورهای دیگر به اینجا آمده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، آلمان اعلام کرده است که این کشور به طور موقت از باز پس فرستادن کسانی که از سوریه می‌آیند به دیگر کشورهای اتحادیه اروپا که از آنجا سفر کرده‌اند، خودداری می‌کند. این اقدام آلمان از سوی برخی که خواستار پناهندگی به دلایل مختلف از جمله فقر و جنگ هستند می‌تواند بدین معنا تلقی شود که این کشور نسبت به سوری‌ها ارجحیت قائل می‌شود.

در حال حاضر سوری‌ها بزرگ‌ترین گروهی هستند که در میان هزاران پناهجو امسال وارد آلمان شده‌اند.

توماس دومزیر، وزیر کشور آلمان در جمع خبرنگاران اعلام کرد: ما شاهد پاسپورت‌های جعلی هستیم. برخی از افراد به اینجا می‌آیند و خود را سوری می‌نامند در حالیکه حتی یک کلمه هم عربی بلد نیستند.

وی ادامه داد: بیش از 30 درصد از افرادی که به دنبال پناهندگی هستند و خود را سوری می‌نامند، از کشورهای دیگر آمده‌اند.

دومزیر در ادامه از پناهجویان درخواست کرد که هویت اصلی خود را اعلام کنند و برای سپری شدن روند درخواست پناهدگی صبور باشند.

وزیر کشور آلمان اضافه کرد هرچه این روند سریعتر انجام گیرد اما باز هم به دلیل رعایت بیطرفی، انصاف، عدالت و امنیت نیاز است که این روند به صورت کامل انجام شود.

انتهای پیام

کد N971073

وبگردی