آفتاب

ظریف و موگرینی در نیویورک دیدار کردند

ظریف و موگرینی در نیویورک دیدار کردند

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران و «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد با یکدیگر دیدار و درباره برخی مسائل گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری اتحادیه اروپا، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران و «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیروز در نیویورک و در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

آنها در این دیدار بر تعهد طرفین در راستای اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) که راه را برای احیاء مجدد روابط در حوزه های مختلف و همکاری در مسائل منطقه ای و بین المللی هموار خواهد کرد، تأکید و تصریح کردند تا از طریق گفتگوها در برخی حوزه های دو جانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی که طرفین دارای منافع مشترک هستند، گام‌های رو به جلوی بیشتری برداشته شود.

این گفتگوها به ریاست «مجید تخت‌روانچی» معاون وزیر امور خارجه ایران و «هلگا اشمیت» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیش از پایان سال جاری میلادی انجام شده و بعد از آن نشست وزرا در سال ۲۰۱۶ برگزار خواهد شد. 

همچنین، در تبادل نظر در مسائل منطقه ای، ظریف و موگرینی بر لزوم اتمام درگیری ها در سوریه که موجب مشکلات بسیاری شده تأکید کردند. آن ها آمادگی خود را برای همکاری در چارچوب تلاش های سازمان ملل اعلام و در خصوص مشارکت و همکاری برای خاتمه درگیری ها توافق کردند.

کد N970907

وبگردی