آفتاب
/فاجعه منا/

پیام تسلیت محمد شریعتمداری در پی واقعه ی جانگذار منا

پیام تسلیت محمد شریعتمداری در پی واقعه ی جانگذار منا

محمد شریعتمداری معاون اجرایی رییس جمهور در پی واقعه ی جانگذار منا پیامی صادر کرد.

به گزارش خبر گزاری دانشجویان ایران (ایسنا )متن این پیام به شرح زیر است:

انا لله وانا الیه راجعون

«و من یخرج من بیته من اجر الی الله و رسوله ثم یدرکه الموت فقد وقع اجره علی الله»

واقعه جانگداز منی در روز عزیز عید قربان متأسفانه بار دیگر خاطره تلخ کشتار زائران مظلوم بیت الله الحرام را در سالهای پیش در اذهان عمومی زنده کرد . سوء مدیریت و عدم کفایت مسئولان حج عربستان سعودی عید بزرگ قربان جهان اسلام را در اکثر کشورهای اسلامی به عزا بدل کرد.

متأسفانه در طی سالهای متمادی هیچگاه مدیریت درستی بر امور ایام تشریق خصوصاً مناسک رمی جمرات حاکم نبوده است و هرساله این امر کم و بیش از بیست و پنج سال پیش حوادث ناگواری آفریده است و این در حالیست که مسئولان سعودی خود با رویه ی اعلام و اعمال سهمیه مشخص و محدودی که سالهاست در حد توان مدیریت خود بر حج پیش گرفته اند ، بایستی بتوانند پاسخگوی امنیت زائران خانه خدا باشند و حرم امن الهی را امن نگه دارند. اما متاسفانه امسال فاجعه بزرگی را پیش آوردند که قطعاً بایستی در باره آن پاسخگو باشند .

اینجانب ضمن ابراز تأسف این مصیبت بزرگ را به محضر شریف مقام معظم رهبری مد ظله و همه مسلمانان خصوصاً خانواده های محترم داغدیده صمیمانه تسلیت عرض نموده و علو درجات برای همه جان باختگان این حادثه جانسوز و سلامت عاجل برای همه مجروحان و مصدومان این واقعه و بازگشت سالم و با حج مقبول و سعی مشکور همه حجاج گرامی را از خدای بزرگ مسئلت دارم.

انتهای پیام

کد N970805

وبگردی