آفتاب

النهار: 15 هواپیمای باری روسیه ظرف 2 هفته وارد لاذقیه شده‌اند

النهار: 15 هواپیمای باری روسیه ظرف 2 هفته وارد لاذقیه شده‌اند

دست کم 15 هواپیمای باری روسی که تجهیزات و اشخاص را حمل می‌کردند، ظرف دو هفته گذشته وارد پایگاه نظامی در حومه استان لاذقیه در غرب سوریه شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه لبنانی النهار، یک منبع نظامی سوری که خواست نامش فاش نشود، در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه گفت: تقریبا از حدود دو هفته قبل تا امروز (شنبه) هر صبح دست کم یک هواپیمای ترابری روسی به همراه چند فروند جنگنده برای محافظت از آن وارد پایگاه نظامی حمیمیم در فرودگاه باسل اسد در 25 کیلومتری جنوب شهر لاذقیه شده‌اند که تجهزات و نیروهایی را حمل می‌کردند و پرچم روسیه نیز روی این هواپیماها بود.

وی افزود: پس از اینکه این هواپیماها محموله خود را تخلیه می‌کردند، کامیون‌های ویژه‌ای برخی از این تجهیزات را به خارج از فرودگاه انتقال می‌دادند.

این منبع عنوان داشت: تا صبح امروز 15 هواپیما وارد این پایگاه شده‌اند و این هواپیماها محموله خود را تخلیه می‌کنند و در آینده به همراه جنگنده‌ها این منطقه را ترک می‌کنند.

پیشتر نیز یک منبع نظامی در مصاحبه با خبرگزاری فرنسه گفته بود که دولت سوریه استفاده از پهپادهای ساخت روسیه را در عملیات علیه تروریست‌ها در شمال و شرق کشور آغاز کرده است.

انتهای پیام

کد N970804

وبگردی