آفتاب

ارتش سوریه برای شکستن محاصره فرودگاه نظامی کویرس آماده می‌شود

ارتش سوریه برای شکستن محاصره فرودگاه نظامی کویرس آماده می‌شود

منابع نظامی سوری اعلام کردند که ارتش این کشور خود را برای آغاز عملیات شکستن محاصره فرودگاه نظامی کویرس در استان حلب آماده می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، منابع نظامی سوری اعلام کردند که آزادسازی فرودگاه نظامی کویرس در حومه شرقی استان حلب با توجه به اهمیت استراتژیک این فرودگاه از اولویت‌های ارتش سوریه طی روزهای آینده است.

فرودگاه نظامی کویرس از حدود دو سال پیش به دست داعش محاصره شده است و مخالفان مسلح تلاش می‌کنند تا کنترل تمامی فرودگاه‌های نظامی را برای ممانعت از حملات نیروی هوایی ارتش علیه آن‌ها در دست بگیرند.

این فرودگاه مرکز اصلی و مهمترین بخش از محور شرقی شهر حلب است و فاصله چندانی با نیروگاه گرمایشی که تروریست‌های داعش آن را اشغال کرده‌اند، ندارد. با توجه به اهمیت این نیروگاه برای بهبود وضعیت برق به ویژه در شهر حلب ارتش سوریه برای بازپس گیری این نیروگاه تلاش زیادی می‌کند.

این فرودگاه همچنین می‌تواند دروازه‌ای برای آغاز هرگونه عملیات نظامی به سمت حومه شرقی و شمال شرقی حلب باشد.

به گفته منابع مذکور، ارتش سوریه برای شکستن محاصره فرودگاه کویرس با تجهیزات و سلاح‌های جدیدی تلاش می‌کند که قادر به تغییر وضعیت جنگ است. اخیرا روسیه تجهیزات نظامی زیادی را برای ارتش سوریه ارسال کرده و به تقویت حضور نظامی خود در سوریه پرداخته است.

سوری‌ها معتقدند که ارتش سوریه با استفاده از این تجهیزات می‌تواند به پیروزی‌های بزرگی در جنگ علیه داعش دست یابد.

انتهای پیام

کد N970667

وبگردی