آفتاب

دو پیام مهم العبادی در زمینه اصلاحات در عراق

دو پیام مهم العبادی در زمینه اصلاحات در عراق

تسنیم نوشت: سخنگوی دفتر نخست‌وزیر عراق با اشاره به ادامه روند اصلاحات از سوی العبادی به پیام‌هایی که وی به دنبال رساندن آن به مردم و مخالفان این اصلاحات است، پرداخت.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه المسله، «سعد الحدیثی» سخنگوی دفتر نخست‌وزیری عراق اعلام کرد: حیدر العبادی با شخصیت‌ها و مافیای فساد زیان دیده از اصلاحات روبرو است.حیدر العبادی هنگامی که از دشواری مسیر اصلاحات سخن می‌گوید منظورش این نیست که قصد دارد از اصلاحات دست بردارد بلکه می‌خواهد به افکار عمومی روشن کند که از راهی که انتخاب کرده و به نظرش درست است، دست بر نمی‌دارد، زیرا اصلاحات تنها راه تجدید نظر در دولت سازی در عراق بر اساس اصول احترام به رای مردم و مبارزه با فساد و درمان اقتصاد کشور است.

وی افزود: حیدر العبادی همچنین می‌خواهد به طرف‌هایی که در مسیر اصلاحات کارشکنی می‌کنند بفهماند که هرگز بازگشتی در کار نخواهد بود و وی به این مسیر با وجود هر هزینه‌ای ادامه خواهد داد. العبادی می‌داند که مسیر اصلاحات فرش شده با گُل نیست. گرچه این مسیر آکنده از موانع و چالشها است اما وی بر ادامه راه اصرار دارد و از آن عقب نشینی نخواهد کرد. مردم عراق باید زندگی بهتری داشته باشند و این جز از طریق اصلاحات میسر نمی شود.

الحدیثی تاکید کرد: نخست‌وزیر به خوبی می‌داند که اصلاح به مفهوم برخورد با نیروها و شخصیتها و مافیای فساد و گروههای سازماندهی شده است.العبادی می‌خواهد بگوید که آنها خطری برای اصلاحات هستند زیرا منافع آنها در معرض خطر است و آنها دست بسته نمی مانند.

وی افزود: العبادی تاکید می‌کند که اصلاحات به مسیر خود ادامه می‌دهد و صبر و زمان دو عامل ضروری برای تحقق اصلاحات است و باید فرصت کافی وجود داشته باشد و شهروندان باید بدانند که عجله، گزینه درستی نیست و اصلاحات باید به طور تدریجی صورت گیرد. نخست‌وزیر به دنبال اصلاحات مرحله‌ای و محکم است و نه اصلاحات موقت.

49261

کد N970614

وبگردی