آفتاب

نیوزویک: روحانی با دست پر به نیویورک رفته است

نیوزویک: روحانی با دست پر به نیویورک رفته است

واحدمرکزی خبر نوشت: هفته نامه آمریکایی نیوزویک نوشت: رئیس جمهور ایران با دست پر به نیویورک آمده است.

به گزارش مونیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما ، نیوزویک افزود: حسن روحانی (روز جمعه) با گشاده رویی به سالن کنفرانس در نیویورک وارد شد. صورت گرد و خندانش اصلاً شبیه صورت همتای سابق او نیست. احمدی نژاد یک مرد کوچک و لاغر اندام بود که حرکاتش روباتیک به نظر می رسید و فکش همیشه هنگام سوال و جواب با رسانه های غربی در نیویورک فشرده بود.
روحانی که در سال 2013 به قدرت رسید ، در حالی به نیویورک آمده است که مذاکرات هسته ای را با موفقیت به پایان رسانده و تقویت شده است. او می گوید که این موفقیت می تواند راه را برای همکاری بیشتر بین کشورها هموار سازد. وی معتقد است که هنوز مسائل تلخ زیادی باقیست اما مخالفت با توافق در آمریکا گسترده تر از داخل ایران بوده است.
جمهوریخواهان آمریکا توافق هسته ای را امتیاز دادن به کشوری می دانند که هنوز از تروریسم حمایت می کند و خواستار نابودی اسرائیل است. آنها هشدار می دهند که نباید به روحانی به عنوان یک میانه رو اعتماد کرد.
روحانی در کنفرانس خبری گفت که برخی از قضاوت های تند و تلخ درباره توافق از سوی اعضای کنگره، ایرانی ها را متعجب کرد. آنها به گونه ای انتقاد می کردند که گویا در یک سیاره دیگر زندگی می کنند. اما او در عین حال گفت که آمریکایی ها نباید نگران استفاده برخی از شعار مرگ بر آمریکا در ایران باشند چرا که چنین احساساتی به خاطر سیاست آمریکا در خاورمیانه است نه مردم آمریکا.
نیوزویک در ادامه با ذکر بخش هایی از سوال و جواب بین روحانی و خبرنگاران درباره مسائل مختلف منطقه ای از جمله سوریه و جنگ با داعش افزود: روحانی قرار است روز دوشنبه در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کند. او با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا ، ولایمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و شی جین پینگ رئیس جمهور چین در یک روز سخنرانی می کند. زمانی رئیس جمهور ایران فقط می توانست در مجمع سالانه سازمان ملل پرهیجان ترین صحنه ها را خلق کند اما این بار احتمالاً نوبت روسیه است و روحانی مشکلی نخواهد داشت.

49261

کد N970612

وبگردی