آفتاب

یونیسف بار دیگر خواهان حمایت از کودکان پناهجو و مهاجر در اروپا شد

یونیسف بار دیگر خواهان حمایت از کودکان پناهجو و مهاجر در اروپا شد

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) با هشدار نسبت به افزایش موج کودکان مهاجر به سمت اروپا گفت که خواستار کمک 14 میلیون دلاری برای رسیدگی به نیازهای کودکان مهاجر و پناهجو می‌شود که از کشورهای جنگ‌زده سوریه، عراق و افغانستان گریخته‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی سازمان ملل متحد، "سارا کرو"، سخنگوی یونیسف در جمع خبرنگاران گفت که نمایندگان این آژانس در تمام کشورها باید به اختصاص اعتبار مناسب با هدف ایجاد مکان‌های دوستدار کودک، مراکز بهداشتی، تامین غذا، پناهگاه و سایر خدمات بشردوستانه کمک کنند.

براساس گزارش یونیسف، شمار کودکانی که به سمت اروپا حرکت می‌کنند، 80 درصد افزایش داشته است و ماهانه 19 هزار کودک به کشورهای مقصد می‌رسند. براساس آمارهای جدید، 133 هزار کودک بین ماه‌های ژانویه تا ژوئیه 2015 درخواست پناهندگی داده‌اند.

سخنگوی یونیسف همچنین والنتینا اوتماجیچ، نماینده یونیسف در کرواسی را معرفی کرد و وی به تشریح وضعیت وخیم کودکان مهاجر در این کشور پرداخت.

به گفته اوتماجیچ،‌ شرایط در برخی مناطق نگهداری کودکان در کرواسی به حدی ناگوار است که طی حادثه‌ای یک پسر بچه 9 ساله افغان قصد داشت خودکشی کند اما جلوی وی گرفته شد.

یونیسف اعلام کرده است که از دولت‌های اروپایی حمایت می‌کند تا مطمئن شود سیاست‌هایی که آنها اتخاذ می‌کنند، کاملا به نفع کودکان و مطابق استانداردهای بین‌المللی است.

هماهنگ‌کننده ویژه یونیسف در بحران پناهجویان و مهاجران در اروپا نیز اعلام کرد: در شرایطی که کودکان بسیاری راهی اروپا می‌شوند و زمستان نزدیک است، اولویت ما این است که از کودکان مراقبت کنیم. یونیسف در کنار دولت‌ها و سایر شرکا در اروپا هر چه لازم باشد انجام می‌دهد تا مطمئن شود کودکان پناهجو و مهاجر از امنیت، بهداشت و حقوق اصلی خود برخوردار می‌شوند.

انتهای پیام

کد N970584

وبگردی