آفتاب

تظاهرات بزرگ حامیان استقلال در بارسلونا در آستانه انتخابات کاتالونیا

تظاهرات بزرگ حامیان استقلال در بارسلونا در آستانه انتخابات کاتالونیا

هزاران تن از مردم اسپانیا در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی در کاتالونیا برای برگزاری تظاهرات استقلال در بارسلونا تجمع کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری راشاتودی، جمعیت عظیم حاضران در این تظاهرات با در دست داشتن پرچم‌های زرد و قرمز ستاره‌دار در حمایت از استقلال کاتالان سراسر خیابان‌های بارسلونا را دربر گرفتند.

همزمان با برگزاری این تظاهرات، حزب حاکم محافظه‌کار مردمی اسپانیا با انتشار فیلمی از کاتالونیایی‌ها خواست تا این اقدام را متوقف کنند.

ماریانو راخوی، نخست‌وزیر اسپانیا و عضو حزب محافظه‌کار مردمی به همراه سایر مقامات ارشد این حزب در این فیلم به مردم کاتالونیا پیام دادند: اگر متحد باشیم پیروز خواهیم شد.

قرار است فردا (یکشنبه) انتخابات پارلمانی در کاتولونیا برگزار شود. حامیان استقلال کاتالان به این انتخابات به چشم رفراندوم استقلال می‌نگرند. آنها روی پیروزی قاطعانه ائتلاف «همه با هم بله» حساب کرده‌اند. پیش از این آرتور ماس، رئیس منطقه کاتالان گفته بود: اگر ما اکثریت آرای انتخابات 27 سپتامبر را به دست بیاوریم می‌توان گفت که رفراندوم انجام شده است. وی همچنین متعهد شد تا طی 18 ماه تا دو سال پس از پیروزی احتمالی این ائتلاف در انتخابات آتی اعلام استقلال کند.

ماس همچنین به مادرید هشدار داد کاتالونیا که ثروتمندترین منطقه اسپانیاست و یک‌پنجم تولید ناخالص داخلی را تامین می‌کند در صورت مسدود کردن رفراندوم استقلال به اسپانیا برای بازپرداخت بدهی‌هایش کمک نخواهد کرد.

ائتلاف «همه با هم بله» به 68 کرسی از 135 کرسی پارلمان برای به دست آوردن اکثریت نیاز دارد. با این حال مادرید به شدت با برگزاری رفراندوم استقلال در کاتالونیا مخالف و معتقد است چنین اقدامی نقض قانون اساسی اسپانیا و غیرقانونی است. در این میان بسیاری از سیاستمداران و مشهوران از کاتالونیایی‌ها خواستند که با اسپانیا متحد بمانند.

انتهای پیام

کد N970532

وبگردی