آفتاب
/فاجعه منا/

تاکید حزب اعتماد ملی استان تهران بر اعمال فشارهای بین المللی علیه آل‌سعود

تاکید حزب اعتماد ملی استان تهران بر اعمال فشارهای بین المللی علیه آل‌سعود

حزب اعتماد ملی استان تهران در پی فاجعه منا بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،متن این بیانیه به شرح زیر است:

انالله و اناالیه راجعون

در روز عید سعید قربان که مسلمانان جهان در شادی و سرور معنوی به سر می برند و میلیون‌ها زائر در فضای عطرآگین خانه خدا و کعبه آمال و آرزوی همه مسلمانان جهان، به مراسم قربانی می پردازند، حادثه تأسف بار و خونین قربانی دست‌کم ۲۰۰۰ نفر از حاجیان و هزاران مجروح از زائرین محرم در صحرای منا، ناراحتی و غم را در دل انسانها و مخصوصا در دل مسلمین جهان، شعله‌ ور کرد.

علت وقوع این حادثه تلخ هر چه باشد، نمی‌توان نالایقی و بی تدبیری مسئولان برگزاری حج در عربستان سعودی را نادیده گرفت و به طور قطع و یقین، نشانه گیری اصلی اتهامات، متوجه آل سعود است که در جریان جابجایی قدرت حاکمه شان، کشتار مردم یمن و سوریه و عراق و اینک حجاج مظلوم بیت الله الحرام را نشانه گرفته اند و تنفر همگان را برانگیخته اند.

حزب اعتماد ملی استان تهران، این واقعه تأسف بار را به هموطنان عزیز و مخصوصا خانواده های معزز این جان باختگان، صمیمانه تسلیت عرض می کند و از درگاه خداوند متعال برای درگذشتگان، رحمت بیکران الهی و برای مجروحان و مصدومان این حادثه شفا و سلامتی کامل و برای خانواده های آنها صبر جمیل آرزو می نماید.

ضمنا از مسئولان کشوری مخصوصا مسئولان بعثه مقام معظم رهبری، وزارت کشور، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت امور خارجه، سازمان حج و زیارت و هلال احمر جمهوری اسلامی درخواست می نماید علاوه بر اموری که پیگیر هستند موارد ذیل را مورد توجه ویژه قرار گیرد و گزارش مستمر آن را در اختیار مردم و افکار عمومی قرار دهند :

۱- در مورد نجات جان عزیزان مجروح و مصدوم به هر روشی که ممکن باشد پیگیری نموده و از هیچ اقدامی فروگذار نکنند.

۲- روند اطلاع رسانی دقیق به مردم ایران را ادامه دهند و با اطلاع رسانی بموقع خود، سایر خانواده های حاجیان و مخصوصا مفقودین این حادثه را از بلاتکلیفی خارج کنند.

۳- از هرگونه اقدامی در جهت اعمال فشارهای بین المللی به آل سعود که ادامه حمایتشان از تروریست های داعش در کشورهای یمن و سوریه و عراق آشکار است، فروگذار نکنند.

۴- مسئولان محترم سازمان حج و زیارت، منابع مالی لازم را در جهت کمک به خانواده های درگذشتگان و مصدومان و مجروحان حادثه، پیش بینی کنند و فقط به برگزاری عزای عمومی بسنده نکنند.

۵- متولیان حج در کشور نیز از این حوادث تلخ در عربستان سعودی درس بگیرند و با برنامه ریزی، هدایت، نظارت و کنترل همه جانبه امور حجاج، سلامت حاجیان ایرانی را بیش از پیش در سالهای آتی، تامین و تضمین نمایند.

امید است همه کسانیکه سهمی در برنامه سیاسی، الهی حج دارند و هر ساله به برگزاری آن افتخار می کنند، مسئولیت پاسخگویی به حوزه مدیریتی خود را بر عهده بگیرند.

شورای مرکزی حزب اعتماد ملی استان تهران

انتهای پیام

کد N970479

وبگردی