آفتاب
امیر پوردستان:

امسال بر نهضت قطعه‌سازی تمرکز کرده‌ایم

امسال بر نهضت قطعه‌سازی تمرکز کرده‌ایم

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ما امسال تمرکز خود را بر نهضت قطعه‌سازی گذاشته و تلاش می‌کنیم فعالیت‌ گسترده‌تری در این حوزه داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان در مراسم تحویل‌دهی دستاوردهای نیروی زمینی به یگان‌های عملیاتی این نیرو، اظهار کرد: فرآیند تولید قطعه بسیار پیچیده است، اما با وجود دانشمندان و متخصصان ما توانسته‌ایم فرآیند تولید قطعه را سرعت ببخشیم. امسال در حوزه تجهیزات زرهی، چرخدار، مهمات و بالگردی قدم‌های خوبی برخواهیم داشت.

وی همچنین افزود: جهاد خودکفایی مسئول تجهیزات نیروی زمینی است و یکی از امور محوری نزاجا تحقیقات و خودکفایی است. ما متناسب با نیازهای صحنه نبرد، ایده‌های خود را به جهاد خودکفایی داده و آنها نیازهای ما را رفع می‌کنند. اکنون فاصله ایده تا محصول بسیار کوتاه شده است.

فرمانده نزاجا همچنین با بیان اینکه امروز با چهره جدیدی از تهدیدات به نام جنگ‌های نیابتی روبرو هستیم، خاطرنشان کرد: ما باید توانایی خود را برای مقابله با این تهدیدها افزایش دهیم. اکنون تمام تحرکات در منطقه و فرامنطقه رصد شده و اطلاعات آن تحلیل می‌شود و متناسب با این تحلیل‌ها ظرفیت‌های لازم در نظر گرفته می‌شود. من به مردم شریف ایران عرض می‌کنم که سربازان این کشور هیچ‌گاه غافلگیر نمی‌شوند. ما با تهدیدات با قدرت مقابله می‌کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دشمن جنگ‌های نامتقارن و ناهم‌طراز را پس از 11 سپتامبر آغاز کرد، گفت: دشمن به دنبال عملیات پیش دستانه برای از بین بردن اسلام بود. آنها فقط قصد نداشتند به عراق یا افغانستان حمله کنند. هدف نهایی آنها از بین بردن جمهوری اسلامی ایران و در نهایت اسلام بود. آنها در واقع جنگ احزاب دیگری را به راه انداخته بودند اما از این غافل بودند که ایران یک علی زمان دیگر دارد. رهبر انقلاب با تدبیر خود و پشتیبانی ملت توانست تمام توطئه‌های آنها را خنثی کند.

پوردستان همچنین افزود: دشمن وقتی متوجه شکست خود شد راهبرد خود را تغییر داد و جنگ مذهب علیه مذهب را آغاز کرد. گروه‌های تکفیری و تروریستی در همین راستا توسط دشمن و با پول برخی کشورهای منطقه تشکیل شد و به نیابت از آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه جنایت کردند.

فرمانده نزاجا با اشاره به جنایت‌های داعش در عراق و سوریه گفت: آنها سال گذشته به مرزهای ما نزدیک شدند اما به مرزهای ما و قصر شیرین و سومار نزدیک شدند اما حضور نزاجا موجب شد که داعش بیشتر از آن به مرزهای ما نزدیک نشود. اکنون ما ردپای داعش را در استان‌های مرزی غرب و شرق کشور مشاهده می‌کنیم که این اقدامات توسط دستگاههای اطلاعاتی ما رصد می‌شود. راهبرد ما این است که داعش قبل از نزدیک شدن به مرزهای ما، توسط نیروهای مسلح نابود شود.

امیر پوردستان در همین راستا خاطرنشان کرد: نزاجا برای مقابله با تهدیدات تمهیداتی را نیز پیش‌بینی کرده، از جمله اینکه ما یگان‌های واکنش سریع و مدرسه تک‌تیراندازی را تشکیل دادیم و پروژه استفاده از زمین مسلح را در دستور کار قرار دادیم. ما همچنین آیین‌نامه مقابله با گروهک‌های تروریستی و تکفیری را تهیه کردیم. ما از همه ظرفیت‌های نزاجا استفاده کردیم تا قابلیت‌های خود را افزایش دهیم.

پوردستان در پایان با تسلیت درگذشت حجاج ایرانی، گفت: این اتفاق به دلیل بی‌لیاقتی، بی‌کفایتی و سوء مدیریت حکام نالایق و وهابی عربستان رخ داد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم معاون آمار و پشتیبانی نزاجا، فرمانده جهاد خودکفایی نزاجا و فرمانده هوانیروز نیز گزارشی از اقدامات خود ارائه کردند.

انتهای پیام

کد N970378

وبگردی