آفتاب

بازداشت شاهزاده عربستانی در آمریکا به اتهام تجاوز

بازداشت شاهزاده عربستانی در آمریکا به اتهام تجاوز

پلیس آمریکا یک شاهزاده عربستانی را به اتهام تجاوز به یک زن در لس آنجلس بازداشت کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از دیلی میل، بعد از ظهر روز چهارشنبه پلیس لس آنجلس در پی یک تماس تلفنی ماجد عبدالعزیز، شاهزاده عربستانی را به اتهام تجاوز به یک زن بازداشت کرد. این شاهزاده عربستانی شب را در بازداشت‌گاه به سر برد اما صبح روز پنج‌شنبه با وثیقه‌ای 300 هزار دلاری آزاد شد.

طبق گفته منابع محلی، زن قربانی تلاش می‌کرد از دیوارهای خانه این شاهزاده در محله بورلی هیلز، بالا رفته و فرار کند و هم زمان از مردم کمک می‌خواست.

در همین حال مسئولان محلی می‌گویند تعداد شاکیان این شاهزاده سعودی به چهار تن افزایش یافته است.

قرار است ماجد عبد العزیز، نوزدهم اکتبر در دادگاه حاضر شود. احتمالا وی به هشت سال حبس و پرداخت ده هزار دلار جریمه محکوم خواهد شد. این شاهزاده عربستانی به حبس و تهدید اشخاص (تهدید به قتل یا زخمی کردن اشخاص) نیز متهم است.

پلیس آمریکا با اشاره به این مساله که هنوز اطلاع ندارد ماجد عبد العزیز از مصونیت دیپلماتیک برخوردار هست یا نه، تاکید کرد وزارت خارجه ایالات متحده در این زمینه به پلیس کمک می‌کند.

این اولین باری نیست که یکی از اعضای خاندان‌ حاکم کشورهای عرب حوزه خایج فارس که در لس‌آنجلس منازل شیک و مجلل دارند، با مقامات آمریکا به مشکل برمی‌خورند.

در هفته گذشته پلیس بورلی هیلز خالد بن حمد آل ثانی، یکی از اعضای خاندان حاکم قطر را نیز به دلیل رانندگی با سرعت بالا و عدم توجه به ایست پلیس مورد پیگرد قرار داد.

در نوار ویدئویی که از این حادثه منتشر شده، شیخ خالد که با یک فراری زرد رنگ نزدیک بود به یک عابر برخورد کند، به ایست پلیس توجه نمی‌کند.

شیخ خالد که در مسابقات رانندگی دارای مقام است در بازجویی با رد اتهام، تنها بر این نکته تاکید کرد از مصونیت دیپلماتیک برخوردار است.

در سال 2013 مشاعل العیبان، یک شاهزاده زن عربستانی نیز متهم شد با یک کارمند کانادایی خود مانند برده رفتار کرده اما در نهایت این اتهامات از وی ساقط شد.

انتهای پیام

کد N970371

وبگردی