آفتاب
/فاجعه منا/

جامعه اسلامی مهندسین: سازمان همکاری کشورهای اسلامی فکری اساسی کند

جامعه اسلامی مهندسین: سازمان همکاری کشورهای اسلامی فکری اساسی کند

جامعه اسلامی مهندسین در واکنش به فاجعه منا بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، متن این بیانیه به شرح زیر است:

انا لله و انا الیه راجعون

فاجعه اندوهبار و تلخ کشته و مجروح شدن جمع کثیری از زائرین خانه خدا و میهمانان حرم امن الهی ، موجی از حزن و اندوه را در جهان اسلام برپاکرد. این حادثه عظیم و ناگوار نشانه دیگری از ضعف سردرمداران آل سعود در مدیریت مراسم حج و میزبانی میهمانان ضیافت الهی بود. رژیم آل سعود که سالهای متمادیست بجای متمرکز شدن بر خدمت به زایران خانه خدا، دخالت در امور دیگر کشورها و سرکوب ملتهای مظلوم منطقه را در مقابل رژیم های دست نشانده و دیکتاتور در دستور کار اصلی خود قرارداده است و مولّد گروه های جنایتکار و تکفیری همچون القاعده و داعش است و با همرایی و همپالگی با رژیم اشغالگر صهیونیستی دیگر آبرویی برای خود باقی نگذاشته اند، نشان داد که به هیچ عنوان صلاحیت مدیریت مراسم بزرگ حج را ندارد و بیش از آنکه دغدغه برگزاری حجّی با شکوه را داشته باشد مشغول مرتفع ساختن درگیری های سلطنتی داخلی و یا دخالتهای بیجای خارجی خود است .

لذا از همه اعضای سازمان همکاری کشورهای اسلامی می خواهیم که فکری اساسی و چاره ای درست با همکاری یکدیگر برای موضوع مدیریت مراسم عظیم حج بیندیشند تا دیگر شاهد بروز چنین فجایع تلخی نباشیم.

جامعه اسلامی مهندسین ضمن عرض تسلیت این مصیبت بزرگ به پیشگاه ولی امر مسلمین جهان و همه ملتهای مسلمان و ملت شریف ایران، برای جان باختگان این حادثه تلخ که در حین تقرب به آستان الهی و در طی انجام مناسک حج اینچنین مظلومانه دعوت حق را لبیک گفتند، برایشان از درگاه خدای متعال علوّ درجات و برای خانواده های داغدارشان صبر و اجر جزیل مسئلت دارد.

انتهای پیام

کد N970336

وبگردی