آفتاب

کشته شدن بیش از 350 داعشی در علمیات ارتش عراق در الانبار/داعش چاه‌های نفت تکریت را آتش زد

کشته شدن بیش از 350 داعشی در علمیات ارتش عراق در الانبار/داعش چاه‌های نفت تکریت را آتش زد

همزمان با پیشروی نیروهای ارتش عراق در استان الانبار و از پای درآمدن بیش از 350 تروریست در این استان، داعش چندین چاه نفتی در شهر تکریت را به آتش کشید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، نیروهای ارتش عراق که اخیراً عملیات جدی را برای بازپس‌گیری استان الانبار بزرگترین استان عراق آغاز کرده‌اند، توانستند مناطق مختلف بین دریاچه الثرثار تا منطقه «الجرایشی» و «البوعیثه» به سمت رود فرات را آزاد کنند.

آنها در عملیات گسترده خود که با حمایت نیروی هوایی ارتش انجام شد بیش از 350 تروریست را از پای درآورده و بیش از 30 خودروی بمب‌گذاری شده را منفجر کردند. آنها همچنین بیش از 700 بمب را منفجر و تعدادی از منازل بمب‌گذاری شده را خنثی کردند.

تروریست‌های داعش با بمب‌گذاری منازل و مسیرها سعی در ممانعت از پیشروی نیروهای عراقی دارند، اما عملیات کنونی ارتش عراق به گفته وزارت دفاع این کشور با موفقیت زیادی همراه است و پیشروی به سمت بقیه مناطق همچنان ادامه دارد. طی این عملیات مسیرهای امدادرسانی به داعش به سمت الخالدیه، الفلوجه و الکرمه بسته شده است.

این در حالی است که آمریکا از نیروهای عراقی خواسته است تا برای بازپس‌گیری سریع شهر رمادی، مرکز استان الانبار فوراً دست به کار شوند و به داعش اجازه قدرت‌گیری مجدد را ندهند.

همچنین منابع امنیتی عراقی اعلام کردند که گشت‌های نظامی آمریکایی تحرکات خود در نزدیکی رمادی را افزایش داده‌اند.

پیشتر اعلام شده بود که آمریکا و دولت عراق با هم توافق کرده‌اند که بالگردهای آمریکایی در عملیات آزادسازی الانبار شرکت داشته باشند این در حالی است که برخی مسوولان و گروه‌های سیاسی عراقی از تحرکات نیروهای آمریکایی ابراز نگرانی کرده‌اند. گردان‌های حزب‌الله عراق روز گذشته اعلام کرد که هرگونه نیروی زمینی که در عراق حضور یابد اشغالگر است و ما با نیروهای زمینی آمریکایی مقابله خواهیم کرد.

همچنین نیروهای آمریکا اخیرا عشایر را به سلاح‌های بسیار پیشرفته مجهز کرده‌اند و روزانه سلاح‌هایی را با هواپیماهای باربری به پایگاه الحبانیه می‌برند تا آن را در میان عشایر توزیع کنند. این پیام واضحی مبنی بر این مساله است که آمریکایی‌ها روی عشایر عراقی برای آزادسازی شهرهای الانبار حساب باز می‌کنند.

از سوی دیگر «ابوطحال التونسی» «والی داعش» در منطقه «کبیسه» در حمله هوایی «ائتلاف ضدداعش» در غرب شهر رمادی کشته شد.

33 تن از تروریست‌های داعش نیز طی درگیری‌ها با نیروهای ارتش عراق در غرب این کشور کشته شدند.

همچنین تروریست‌های داعش سه چاه نفتی در حوزه نفتی عجیل واقع در شرق تکریت را به آتش کشیدند.

این تروریست‌ها هشت چاه نفتی در میدان نفتی علاس را نیز به آتش کشیدند.

انتهای پیام

کد N970328

وبگردی