آفتاب
عراقچی:

ساخت‌ و سازهای پارچین هیچ خللی در راستی‌آزمایی آژانس وارد نمی‌کند

ساخت‌ و سازهای پارچین هیچ خللی در راستی‌آزمایی آژانس وارد نمی‌کند

رئیس ستاد پیگیری برجام با بیان اینکه ساخت‌و ساز در منطقه‌ای مانند پارچین یک امر طبیعی و معمولی است گفت:به‌طور حتم ساخت و سازهای صورت گرفته در پارچین، هیچ خللی در وظایف و امور آژانس هیچ نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی، سیدعباس عراقچی در واکنش به فضاسازی‌ رسانه‌های غربی درباره تأثیر ساخت و سازهای اخیر در پارچین در انحراف فرایند راستی آزمایی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، گفت‌: ساخت و سازهای اخیر در پارچین هیچ ربطی به اقدامات و راستی آزمایی آژانس ندارد.

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان، ادامه داد:‌ پارچین یک مجموعه بسیار بزرگ نظامی بوده که این منطقه شامل ساختمان‌های متعدد اداری، نظامی و آموزشی است.

رئیس ستاد پیگیری برجام، با اعلام اینکه ساخت‌و ساز در منطقه‌ای مانند پارچین یک امر طبیعی و معمولی است، تصریح کرد: به‌طور حتم اقدامات صورت گرفته از جمله ساخت و سازهای صورت گرفته در پارچین، هیچ خللی در وظایف و امور آژانس هیچ نمی‌کند.

رسانه‌های غربی در خط جدید خبری خود درباره پارچین، تغییرات گسترده را مانع راستی آزمایی آژانس بین المللی انرژی اتمی از فعالیت های ایران در این سایت توصیف می کنند.

همچنین آژانس بین المللی انرژی اتمی به صورت منظم در گزارش های پادمانی خود گزارش داد که تغییرات ایران در سایت پارچین توانایی آژانس برای انجام راستی آزمایی موثر را تضعیف می کند.

کد N970297

وبگردی