آفتاب

پوتین به آمریکایی‌ها: مرا تزار خطاب نکنید

پوتین به آمریکایی‌ها: مرا تزار خطاب نکنید

رئیس‌جمهوری روسیه گفت که آمریکایی‌ها نباید فکر کنند که وی یک "تزار" خودکامه است. پوتین در ادامه آزادی و خلاقیت آمریکایی‌ها را در جریان سفر به ایالات متحده ستود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در مصاحبه با شبکه خبری سی‌.بی‌.اس به این پرسش که آیا تزار خطاب کردن وی مناسب است یا خیر، پاسخ داد.

پوتین برای دیدار با باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل به آمریکا رفته است و این در حالی است که بار دیگر تنش میان غرب و شرق بر سر مداخلات روسیه در اوکراین و سوریه بالا گرفته است.

رئیس‌جمهور روسیه گفت: نه این عنوان مناسب من نیست. مهم نیست که مرا چگونه خطاب می‌کنند؛ حال می‌خواهد خیرخواهان باشند یا دوستان و یا مخالفان. مهم این است که شما چه کاری را برای منافع کشورتان که به شما سمت رئیس کشور روسیه را سپرده‌اند، انجام می‌دهید.

وی همچنین به مزاح گفت که گمان می کند آمریکایی‌ها کاری بجز صحبت کردن درباره وی ندارند. پوتین در ادامه چند کلامی نیز در مدح مردم آمریکا گفت: من خلاقیت را دوست دارم؛ خلاقیت در زمانی که بحث غلبه بر مشکلات خودتان پیش می‌آید. آزادی و روشنفکر بودن آمریکایی هم قابل توجه است. چراکه این به آنها اجازه می‌دهد پتانسیل درونی مردم خودشان را آزاد کنند و به لطف این آمریکا به نتایج شگفت‌انگیزی در توسعه این کشور دست یافته است.

انتهای پیام

کد N970264

وبگردی