آفتاب
دستور کار مجلس در هفته جاری؛

جتنی و گودرزی به مجلس می روند/قانون انتخابات شوراها اصلاح می شود

جتنی و گودرزی به مجلس می روند/قانون انتخابات شوراها اصلاح می شود

وزیر ورزش و جوانان و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای پاسخ به سئوالات نماینده گان تهران و ایلام در صحن علنی مجلس حضور خواهند یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، مجلس شورای اسلامی یکشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری تشکیل جلسه خواهد داد.

اولین دستور کار جلسات علنی مجلس شورای اسلامی بررسی گزارش کمیسیون شوراها و امور داخلی در مورد طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورای اسلامی کشور و انتخابات شهرداران است.

نمایندگان مجلس این هفته همچنین گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد طرح حمایت از مالکیت صنعتی را بررسی خواهند کرد.

بررسی گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد لایحه تمدید مهلت اجرای آزمایشی قانون ثبت اختراعات، طرح‌های صنعتی و علائم تجاری نیز در دستور کار هفته جاری قرار دارد.

وکلای ملت همچنین گزارش دیگری از کمیسیون قضایی در مورد طرح الحاق دو تبصره به لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت را بررسی خواهند کرد.

بررسی گزارش دیگری از کمیسیون قضایی در مورد طرح جرم سیاسی نیز در دستور کار هفته جاری مجلس قرار دارد.

نمایندگان مجلس علاوه بر این در هفته جاری گزارش کمیسیون عمران در مورد بررسی طرح الحاق یک تبصره به قانون احداث پروژه‌های عمرانی بخش راه و ترابری از طریق مشارکت بانکها و سایر منابع مالی و پولی کشور را نیز در دستور کار دارند.

بررسی گزارش کمیسیون برنامه و بودجه در مورد طرح اصلاح تبصره‌ای از قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت نیز در دستور کار هفته جاری مجلس قرار دارد.

وکلای ملت در هفته جاری همچنین گزارش دیگری از کمیسیون عمران در مورد طرح بهینه‌سازی مصرف آب شرب کشور را بررسی خواهند کرد.

بررسی گزارش کمیسیون فرهنگی در مورد طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده نیز برای ششمین ماه متوالی در دستور کار مجلس قرار دارد.

وکلای ملت هفته جاری همچنین گزارش کمیسیون برنامه و بودجه در مورد طرح اصلاح بندی از قانون برنامه پنجم توسعه را در دستور کار دارند.

کمیسیون اجتماعی نیز خواستار اصلاح بندی از قانون برنامه پنجم است. در حالی کمیسیون‌های مجلس درخواست اصلاحی بندهایی از قانون برنامه پنجم را ارائه می‌دهند که دولت باید تا پایان سال لایحه برنامه ششم توسعه را به مجلس ارائه دهد.

ضرغام صادقی عضو هیات رئیسه مجلس در خصوص وزیرانی که برای پاسخ به سئوالات نمایندگان در مجلس حضور خواهند یافت گفت: جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای پاسخ به سئوال مهرداد بذرپاش نماینده تهران و جمعی از نمایندگان و گودرزی وزیر ورزش و جوانان برای پاسخ به سئوال احمد شوهانی نماینده ایلام در جلسه علنی روز سه شنبه حضور خواهند یافت.

کد N970212

وبگردی