آفتاب

نیویورک امروز میزبان نشست فوق‌العاده‌ای درباره قدس/دیدار اردوغان و امیر قطر درباره قدس

نیویورک امروز میزبان نشست فوق‌العاده‌ای درباره قدس/دیدار اردوغان و امیر قطر درباره قدس

یک منبع دیپلماتیک مراکشی اعلام کرد که امروز (شنبه) نشست فوق‌العاده‌ای در نیویورک برای بررسی تحولات قدس و فلسطین برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری ایلاف، این نشست با طرح محمد ششم، پادشاه مراکش و رئیس کمیته قدس وابسته به سازمان همکاری اسلامی برگزار می‌شود.

ریاست این نشست را مراکش بر عهده دارد.

پادشاه مراکش اخیرا تماس‌های تلفنی را با عبدالله دوم، پادشاه اردن، تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برقرار کرده و درخصوص تحولات اخیر در قدس و تجاوزات صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی گفتگو کرد.

همچنین قرار شد که وزرای خارجه کشورهای مذکور برای اتخاذ اقدامات مناسب علیه تجاوزات رژیم صهیونیستی به هماهنگی بپردازند.

اخیرا یورش مکرر شهرک‌نشینان به مسجد الاقصی و درگیری آن‌ها با نمازگزاران با محکومیت‌های جهانی مواجه شد.

دیدار رئیس جمهور ترکیه با امیر قطر برای بررسی راهکارهای حمایت از مسجد الاقصی

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه روز جمعه با تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر در استانبول دیدار کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، طرفین در این دیدار پیرامون اتخاذ موضعی مشترک در قبال تجاوزات بی‌وقفه دشمن صهیونیستی علیه مسجد الاقصی و شهر قدس اشغالی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

طرفین در این دیدار که یک ساعت و نیم به طول انجامید درباره مناسبات دوجانبه و پاره‌ای از مسائل منطقه و جهان بحث و گفت‌و‌گو کردند.

امیر قطر و اردوغان

آنان بر لزوم اتخاذ موضعی مشترک در قبال تعرضات اشغالگران صهیونیست به بیت المقدس و مسجد الاقصی و افزایش تلاش‌ها برای تحرکات جامعه بین‌الملل علیه تعرضات صهیونیست‌ها تاکید کردند.

آنان ضمن ابراز نگرانی نسبت به تداوم جنایات نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست در قدس و سیاست‌های توسعه طلبانه "اسرائیل" و محاصره نوار غزه، بر لزوم تلاش‌های مشترک برای حمایت از ملت فلسطین و افزایش حمایت‌های بین‌المللی برای اعمال فشار بر سران تل‌آویو تاکید ورزیدند.

انتهای پیام

کد N970147

وبگردی