آفتاب
یک نماینده پیشیین مجلس:

تریبون سازمان ملل بهترین فرصت برای تبیین ظلم کشورهای ظالم است

تریبون سازمان ملل بهترین فرصت برای تبیین ظلم کشورهای ظالم است

یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی می‌گوید که تریبون‌ سازمان ملل بهترین فرصت برای تبیین مواضع حق طلبانه جمهوری اسلامی و ظلم‌های کشورهای ظالم علیه ملت ایران است.

فرهاد تجری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) درباره‌ی اولویت‌های رئیس جمهور در سخنرانی سازمان ملل اظهار کرد: با توجه به شرایط خاص این سفر و فضای بعد از توافق هسته‌ای و با قدرت دیپلماسی و گفتمان خاصی که ایران در عرصه‌ی بین‌الملل ایجاد کرده است آقای روحانی می‌تواند هجمه تبلیغاتی علیه مردم ایران و نظام جمهوری سالامی را با گفتمان خاص خود خنثی کند.

وی با بیان این که پیام ایران به دنیا پیام حق طلبی، انسان دوستی و احترام به شان و کرامت انسانهاست، افزود: در فضایی که غربی‌ها و صهیونیست‌ها چهره‌ای خشن از اسلام معرفی می‌کنند و در صدد ایجاد اسلام هراسی هستند. آقای روحانی می‌تواند وجهه اصلی اسلام و مشخص نظام و مردم عزیزمان را نشان دهد.

این فعال سیاسی اضافه کرد: امروز کشور ما را با برند دفاع از مظلومان می‌شناسند. روحیه آزادگی و استکبار ستیزی در مردم ما وجود دارد و امروز ضرورت دارد که رئیس جمهور در این فضاسازی‌های کاذب علیه ملت ایران، ضمن احترام به حقوق و حرمت دیگران پیام آزادگی و جلوگیری از استبداد را به جهان برساند و اجازه کمرنگ شدن آن را ندهد.

وی با اشاره به هفته دفاع مقدس و تقارن آن با سخنرانی در سازمان ملل یاد آور شد: مردم و نظام ما در مسیر استکبار ستیزی و آزادی شهدا و هزینه‌های مادی و معنوی زیادی تقدیم کرده‌اند اما به ناحق انگشت اتهام حمایت از تروریسم را به سوی ما نشانه رفته‌اند در حالی که تروریست‌ها دست پرورده خوداستکبار هستند و نظام و مردم ما از قربانیان ترورسیم به حساب می‌آیند. به همین دلیل رئیس جمهور بهتر است به این موضوع نیز اشاره کند.

تجری در ادامه تاکید کرد:‌با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری در حفظ عزت، مصلحت و حکمت در مواضع کارگزاران نظام می‌تواند کمک زیادی به رئیس جمهور کند تا از موضع اقتدار، پیام خود را عزتمندانه و با حکمت به جهانیان برساند و با عقلانیت آقای روحانی این انتظار از او می‌رود که از فضا استفاده و پیام حق طلبی، ازادی واستکبار ستییز ایران را منتقل کند.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در پایان به ابزارهای روحانی در این سفر اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور می‌تواند در نطق خود که مطمئنا در کانون توجه جهانیان است همچنین در ارتباط با رسانه‌ها و شبکه‌های مختلف که بعضا تریبون استکبار هستند و در نشست‌ها و دیدارهای دو جانبه و چندجانبه از فرصت استفاده کرده و پیام ملت ایران را به جهانیان برساند.

انتهای پیام

کد N969984

وبگردی