آفتاب
تابش در گفتگو با مهر:

رئیس‌جمهور در سازمان ملل بگوید که ملت ایران تن به ذلت نخواهند داد

رئیس‌جمهور در سازمان ملل بگوید که ملت ایران تن به ذلت نخواهند داد

نماینده اصلاح‌طلب مجلس گفت: رئیس‌جمهور در سازمان ملل مواضع خود را با منطق بیان کند و بگوید که در برابر هیچ ابرقدرتی کُرنش نخواهیم کرد و تن به ذلت نخواهیم داد.

محمدرضا تابش در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد و با بیان مهمترین نکات قابل طرح در سخنان وی، اظهار داشت: رئیس‌جمهور نماد عظمت و اقتدار ملت ایران است؛ آن هم ملتی که بحران‌‌های زیادی را با عظمت و ایستادگی پشت سر گذاشته و هزینه‌های زیادی را برای پایداری بر مواضع خود متحمل شده است.

وی تاکید کرد: بنابراین رئیس‌جمهور باید بازتاب‌دهنده مواضع مردم ایران باشد؛ البته ایران که در هر صورت اهل گفتگو و تعامل است و این ویژگی ایرانیان در مذاکرات هسته‌ای اخیر مشاهده شد.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رئیس‌جمهور باید نماد عظمت و هویت تاریخی و فرهنگی مردم ایران باشد و هم با زبان منطق و گفتگو، مواضع خود را بیان کند و هم نشان دهد که در جهت دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی، متحد ایستاده‌ایم و در برابر هیچ ابر قدرتی کُرنش نخواهیم کرد و تن به ذلت نخواهیم داد.

تابش گفت: مطمئن هستم که رئیس‌جمهور ما می‌تواند با اتکا به منطق گفتگو و عقلانیت، اُبهت و عظمت و پایمردی مردم ایران را جهان نشان دهد.

آمریکایی‌ها مراقب باشند که مردم ایران را نسبت به نتیجه مذاکرات مردد نکنند

وی درباره دلیل ادبیات زیاده‌خواهانه آمریکایی‌ها نسبت به ملت ایران پس از امضای برجام که انتقاد اخیر وزیر امور خارجه کشورمان را نیز در پی داشت، تصریح کرد: اینها همه مربوط به عالم دیپلماسی است؛ همانطور که ما در کشورمان موافق و مخالف و تند و کند داریم، آنجا هم وضعیت همین‌طور است.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس در توضیح این مساله اظهار داشت: در آنجا رئیس‌جمهورشان با سختی و با اختلاف رأی اندک، از سد کنگره گذشته و حالا باید حرف‌هایی بزند تا به آنها بگوید که مذاکرات برایشان دستاوردی داشته است.

تابش در عین حال خاطرنشان کرد: گرایش به لحن و ادبیات غیرمودبانه در این طرف هم تاثیر منفی خواهد گذاشت، چرا که مردم ما بسیار بابصیرت و هوشیار هستند و متوجه می‌شوند.

وی گفت: آنها (غربی‌ها) عدد ۱۰۰ را نگرفته‌اند، بلکه برد – برد یا ۵۰-۵۰ را در نظر گرفته‌اند؛ بنابراین این ادبیات آنها نباید به گونه‌ای باشد که مردم ما را نیز نسبت به دستاوردهای مذاکره مردد کند.

تابش تاکید کرد: امیدوارم آنها متوجه افکار عمومی مردم ما باشند و غرور ملت ما را جریحه‌دار نکنند؛ چون به ضرر خودشان خواهد شد.

کد N969922

وبگردی