آفتاب

اوباما تفاهم با چین در زمینه سایبری را پیشرفت خواند

اوباما تفاهم با چین در زمینه سایبری را پیشرفت خواند

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در دیدار با همتای چینی خود همکاری های بیشتر با این کشور در زمینه مبارزه با جاسوسی اینترنتی را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در ملاقات با همتای چینی خود درباره موضوع جاسوسی سایبری گفتگو کرد. وی بعد از این ملاقات به خبرنگاران گفت درباره این مسئله به نتایج خوبی با جیپینگ رسیده است.

آمریکا پیش از سفر رئیس جمهوری چین به آمریکا این کشور را به جاسوسی اینترنتی متهم کرده بود. اوباما در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با رئیس جمهور چین افزود درباره موضوع سایبری با طرف چینی به تفاهم رسیده است.

بر این اساس وی در دیدار جیپینگ نگرانی خود را از افزایش تهدیدهای سایبری ابراز کرد. وی خطاب به رئیس جمهور چین همکاری بیشتر این کشور در جلوگیری از جاسوسی های اینترنتی را خواستار شد. اوباما به خبرنگاران گفت دیدار با رئیس جمهور چین و توافق درباره موضوع سایبری پیشرفت خوبی در این زمینه محسوب می شود ولی هنوز جای کار بیشتری دارد.

در سال های اخیر آمریکا اتهامات فراوانی را در زمینه جاسوسی سایبری به چینی ها وارد کرده است. آمریکا می گوید حجم جاسوسی چین و روسیه از ایالات متحده به بالاترین سطح خود از زمان جنگ جهانی دوم رسیده است.

کد N969794

وبگردی