آفتاب
رحمانی فضلی در حاشیه جلسه هیات دولت؛

وظیفه هریک از دستگاهها در ستاد ویژه پیگیری وضعیت حجاج

وظیفه هریک از دستگاهها در ستاد ویژه پیگیری وضعیت حجاج

وزیر کشور با تشریح وظایف هریک از دستگاهها برای رسیدگی به وضعیت حجاج ایرانی در پی حادثه منا، گفت: ستاد ویژه کماکان پیگیر این موضوع خواهد بود و بعد از هر جلسه، اطلاعات لازم را به محضر ملت خواهد رساند.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا رحمانی‌فضلی در پایان جلسه ویژه هیات دولت که به منظور بررسی ابعاد حادثه منا عصر امروز برگزار شده بود، ضمن تسلیت به بازماندگان این حادثه، گفت: به دستور رئیس‌جمهور ستاد ویژه رسیدگی به حجاج تشکیل شد و مقرر شد با مسئولیت وزارت کشور کار را پیش ببرد.  

وی افزود: اعضای ستاد بلافاصله پس از دستور رئیس‌جمهور، جلسه گذاشتند و در آن جلسه‌ مقرر شد از نظر حقوقی این موضوع پیگیری شود که پیگیری های حقوقی جزئی از وظایف وزارت خارجه است تا از ظرفیت نهادهای بین‌المللی و منطقه‌ای در این زمینه استفاده کند.

وزیر کشور با بیان اینکه مقرر شد دو نفر از اعضای هیات دولت به عربستان سفر کنند، ادامه داد: در خصوص انتقال جانباختگان نیز مقرر شد هلا‌ل‌احمر مسئولیت را بپذیرد و با کمترین زمان، پیکر جانباختگان را به کشورمان منتقل کند تا پیکر شهدا را به شکل باشکوهی تشییع کنیم.

رحمانی‌فضلی، اطلاع‌رسانی به خانواده حجاج ایرانی را از وظایف سازمان حج نام برد و گفت: من از مردم عزیز توقع دارم در این مقطع حساس آرامش خود را حفظ کنند و از نهادهای رسمی به ویژه صدا و سیما، این حادثه را پیگیری کنند چرا که مطالبی که از فضای مجازی منتشر می‌شود، کاملاً کذب است و می‌تواند در نحوه شکل‌دهی به افکار عمومی موثر باشد.

وی با بیان اینکه استانداران نیز در خصوص پیگیری وضعیت خانواده‌هایی که دچار این حادثه شده‌اند و یا خانواده‌هایی که نگران هستند، ستاد ویژه‌ای تشکیل خواهند داد: گفت: این استانداران در قبال این خانواده‌ها باید پاسخگو باشند.

وی ادامه داد: همچنین در جلسه هیات دولت مقرر شد با همکاری سایر دستگاه‌ها در انتقال مجروحان و یا پیکر حجاج، نهایت سرعت را داشته باشیم که وزارت راه و شهرسازی مسئول این وظیفه شد.

وزیر کشور تاکید کرد: امیدواریم مسئولین عربستان نیز نهایت همکاری را با بعثه داشته باشند؛ هم در تحویل پیکرهای پاک جانباختگان و هم تحویل مجروحین.

رحمانی‌فضلی خاطرنشان کرد: ستاد ویژه کماکان پیگیر این موضوع خواهد بود و بعد از هر جلسه، اطلاعات لازم را به محضر ملت شریف ایران خواهیم رساند.

کد N969697

وبگردی