آفتاب
به دنبال «حادثه منا» صورت گرفت؛

انتقاد شدید مشاور وزیر آموزش عالی عربستان از حکام سعودی

انتقاد شدید مشاور وزیر آموزش عالی عربستان از حکام سعودی

«عبدالله المقرن» پس از فاجعه منا از حکام این کشور به شدت انتقاد کرده و گفت: چه پاسخ قانع کننده‌ای برای افرادی وجود دارد که معتقدند این فاجعه نتیجه جنگ قدرت در خاندان سعودی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، «عبدالله المقرن» مشاور وزیر آموزش عالی عربستان سعودی در واکنش به فاجعه مرگبار منا با انتشار مطلبی در پایگاه «شؤون خلیجیة» ضمن انتقاد شدید از حکام سعودی نوشت: ما پیش از آنکه در برابر بیش از یک میلیارد نفر از مسلمانان جهان مسئول باشیم، در برابر خدا مسئول هستیم.

وی با تأکید بر اینکه مقامات سعودی هرچه سریعتر باید تحقیقات درباره وقوع این فاجعه را آغاز و عاملان آن را مجازات کنند، تصریح کرد: در شرایط کنونی اعلام سریع نتایج تحقیقات در این زمینه بسیار ضروری است.

المقرن تأکید کرد: من طرفدار نظریه توطئه نیستم اما به راستی چه پاسخی برای سؤالات مبنی بر اینکه فاجعه مرگبار منا در نتیجه جنگ قدرت در خاندان سعودی رخ داده است، وجود دارد؟

وی ادامه داد: این شائبه وجود دارد که این حادثه توطئه «محمد بن سلمان» علیه «محمد بن نایف» بوده تا بدین طریق بتواند زمینه عزل وی از ولیعهدی را فراهم کرده تا بتواند پس از سلمان بن عبدالعزیز به پادشاهی عربستان برسد. سؤال اینجاست که مقامات سعودی چه پاسخ قانع کننده ای به این ابهامات دارند؟

کد N969621

وبگردی