آفتاب
با ارائه پیش‌نویس قطعنامه به سازمان ملل؛

هلند خواستار تحقیق درباره جنایتهای آل‌سعود در یمن شد

هلند خواستار تحقیق درباره جنایتهای آل‌سعود در یمن شد

دیپلمات‌های هلندی با ارائه پیش‌نویس قطعنامه ای به شورای حقوق بشر سازمان ملل خواستار اعزام یک هیئت به یمن برای تحقیق درباره جنایات سعودی ها در این کشور شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «الرأی الیوم»، هلند به منظور تحقیق درباره جنایت های رژیم سعودی در یمن، پیش نویس قطعناه ای را به شورای حقوق بشر سازمان ملل ارائه داده است.

بر اساس این گزارش، هلند در پیش نویس قطعنامه خود از شورای حقوق بشر سازمان ملل خواسته است تا به منظور تحقیق درباره جنایتهای عربستان سعودی در یمن هیئتی را به این کشور اعزام کند.

گفتنی است، پیشتر مرکز حقوق بشری یمن در گزارشی به جنایات رژیم سعودی علیه یمنی ها از یکم تا هشتم ماه سپتامبر جاری اشاره کرده بود.

در این گزارش آمده بود: جنگنده های سعودی صدها یورش انجام داده اند که بر اثر آن ده ها شهروند شهید و زخمی شده اند.

بر اساس این گزارش که در صد و شصت و ششمین روز منتشر شده، آمده بود: هر روز که از تجاوز علیه یمنی ها می گذرد رنج غیرنظامیان افزایش می یابد و جنگنده های دشمن شهرها و مناطق پرجمعیت را بمباران می کنند به طوری که آمار شهیدان که بیشتر آنها را زنان و کودکان تشکیل می دهند از ابتدای یورش به یمن به پنج هزار شهید رسیده است.

در این گزارش تاکید شده بود: صنعا طی روزهای گذشته در معرض شدیدترین حملات از زمان شروع جنگ یمن واقع شده است. در شرایطی که دانش آموزان درگیر امتحانات نهایی هستند جنگنده های دشمن مناطق نزدیک به مدارس را هدف قرار می دهند. جنگنده ها منطقه السبعین و زایشگاهای السبعین را هدف قرار داده اند.

کد N969573

وبگردی