آفتاب

شکایت ایزدی‌ها علیه داعش در دادگاه لاهه

شکایت ایزدی‌ها علیه داعش در دادگاه لاهه

برخی از خانواده‌های ایزدی از داعش به دلیل "نسل‌کشی" ایزدی‌ها در کوهستان سنجار به دادگاه لاهه شکایت کرده‌اند. یکی از فرماندهان مسئول این جنایت اهل گرجستان بوده و قرار است شکایت علیه وی تنظیم شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری دویچه وله، بازماندگان و نمایندگان خانواده‌های ایزدی در عراق علیه تروریست‌های داعش به دادگاه بین‌المللی لاهه شکایت می‌کنند. به گزارش سایت خبری دادگاه لاهه، این شکایت به دلیل جنایات گروه داعش در کوه‌های سنجار علیه خانواده‌های ایزدی صورت می‌گیرد.

اعضای اقلیت مذهبی ایزدی‌ که از سوی داعش تحت تعقیب هستند، روز پنج‌شنبه با فاتو بن‌سودا، دادستان کل دادگاه لاهه دیدار کردند.

کارشناسان حقوقی و نیز سازمان ملل متحد حمله گروه تروریستی داعش به ایزدی‌ها را "نسل‌کشی" دانسته‌اند. در جریان این حملات که تابستان سال گذشته صورت گرفت، هزاران مرد ایزدی کشته شده و زنان و کودکان آنها به اسارت گرفته شدند.

از آنجا که دولت عراق عضو دادگاه بین‌المللی لاهه نیست، این دادگاه تنها می‌تواند متهمانی را تحت تعقیب قرار دهد که شهروند کشورهای عضو این دادگاه باشند.

گروهی که با دادستان کل لاهه دیدار کردند، مدارکی به او نشان داده‌اند که ثابت می‌کند یکی از فرماندهان مسئول داعش اهل گرجستان بوده است. بر این اساس دادگاه لاهه می‌تواند تحقیقات اولیه را برای رسیدگی به شکایت ایزدی‌ها علیه این گروه تروریست آغاز کند.

انتهای پیام

کد N969492

وبگردی