آفتاب
قشقاوی اعلام کرد:

هیات نظارت خارجه و هلال احمر با ۳ وظیفه عازم منا می‌شود

هیات نظارت خارجه و هلال احمر با ۳ وظیفه عازم منا می‌شود

معاون کنسولی و پارلمانی وزیر امور خارجه از اعزام هیاتی متشکل از مدیران وزارت امور خارجه و هلال احمر به منا به محض دریافت ویزا خبر داد و گفت: این هیات ۳ وظیفه را دنبال می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن قشقاوی دقایقی پیش در گفتگو با بخش خبری ۱۴ شبکه اول سیما، با اشاره به تشکیل جلسه کمیته ویژه وزارت امور خارجه در نشست صبح امروز شورای عالی امنیت ملی، اظهار داشت: در نتیجه این جلسات مقرر شد هیاتی متشکل از بنده و مدیرکل منطقه‌ای و مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه به همراه دبیرکل جمعیت هلال احمر و تیم رسانه‌ای به محض دریافت ویزا عازم عربستان شویم تا به مدیریت میدانی بحران در صحنه کمک کنیم.

وی افزود: این هیات ۳ وظیفه اصلی دارد که شامل تعیین تکلیف هر چه سریع‌تر وضعیت مفقودین، انتقال جان‌باختگان و مجروحان به کشور و پیگیری علت دقیق بروز این حادثه تلخ خواهد بود؛ چراکه گمانه‌زنی‌های مختلفی در این زمینه وجود دارد.

معاون کنسولی و پارلمانی وزارت امور خارجه با بیان اینکه کمیته ویژه وزارت امور خارجه به خوبی به وظایف خود عمل می کند، تصریح کرد: در منا نیز دوستان ما و ارگان‌های مختلف کارشان را انجام می‌دهند و تا جایی که امکان داشته در جهت شناسایی مفقودان اقدام شده است.

قشقاوی درباره آمار مفقودان ایرانی حادثه روز گذشته منا اظهار داشت: آمار مفقودی‌ها فعلا به صورت حضوری و میدانی است و شرایط به گونه‌ای است که باید این آمار به تدریج به دست بیاید؛ به ویژه اینکه برخی از مسئولان در بیمارستان‌های مکه هستند.

معاون کنسولی و پارلمانی وزارت امور خارجه تصریح کرد: به دلیل ارتباطی که با صحنه داریم، آمار مفقودی‌ها را داریم، اما باید این آمار روشن‌تر شود و سپس اعلام کنیم.

کد N969470

وبگردی