آفتاب

امام جمعه موقت تهران:مدیریت حج به دست سازمان کنفرانس اسلامی سپرده شود

امام جمعه موقت تهران:مدیریت حج به دست سازمان کنفرانس اسلامی سپرده شود

ایسنا نوشت:امام جمعه موقت تهران پیشنهاد کرد که سازمان کنفرانس اسلامی مدیریت حج را به دست گیرد.

 آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه‌های این هفته تهران با تسلیت شهادت حجاج و به ویژه حجاج ایرانی در فاجعه منا بر لزوم پاسخگو بودن دولت عربستان در قبال این حادثه تأکید کرد و گفت که کشورهای اسلامی باید تکلیف حج را مشخص کنند؛ چرا که حج تنها مربوط به عربستان نیست، بلکه به تمام کشورهای اسلامی مربوط می شود.

وی افزود: پیشنهاد ما این است که مدیریت حج به دست سازمان کنفرانس اسلامی بیفتد تا کشورهای اسلامی در این زمینه صاحب‌نظر باشند و در این زمینه مورد مشورت قرار گیرند.

امامی کاشانی فاجعه منا را حادثه‌ای غمبار برای جهان اسلام توصیف کرد و آن را نشان‌دهنده نالایقی مدیریت عربستان در مسأله حج دانست.

وی این مصیبت را به تمام بازماندگان جان‌باختگان این حادثه به ویژه خانواده‌های ایرانی، ملت‌های مسلمان، رهبر معظم انقلاب و امام عصر (عج) تسلیت گفت و افزود: کسانی که در این حادثه جان باختند به مقام شهادت رسیده‌اند؛ چرا که بیشتر اعمال حج را به جای آورده و در حال احرام بوده‌اند.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه عربستان باید مسئولیت این فاجعه را بر عهده بگیرد گفت: اینکه بگویند حجاج خودشان بی‌نظمی کرده‌اند و اینکه هوا گرم بود را دنیا نمی‌پذیرد، زیرا همه اصل قصه را که عدم لیاقت مدیریت حج است می‌دانند. عربستان باید بپذیرد که قصوری در این حادثه داشته و مدیران مربوطه را مواخذه کند.

امامی کاشانی با بیان اینکه کشورهای اسلامی باید در این رابطه به دادگاه‌های بین‌المللی و مراجع اسلامی مثل سازمان کنفرانس اسلامی مراجعه کنند، اظهار کرد: دولت عربستان باید به محاکم بین‌المللی پاسخگو باشد. اینکه آنها می‌گویند از مأمورین‌مان تشکر می‌کنیم و آنها کم نگذاشته‌اند از همه چیز دشوارتر است و برای دنیا هم قابل قبول نیست که اینقدر یاوه و خلاف و باطل گفته شود.

وی همچنین گفت که عربستان سرگرم پرورش داعش، تربیت تروریسم و کشتار در یمن است.

امام جمعه موقت تهران با گرامیداشت هفته دفاع مقدس استقامت و پایداری ملت ایران در هشت سال جنگ تحمیلی را موجب اعتلای کشور و عظمت جمهوری اسلامی دانست.

امامی کاشانی همچنین ارتحال آیت‌الله خزعلی را نیز تسلیت و روز آتش‌نشانی را به پرسنل این دستگاه امدادی تبریک گفت و برای شهدای آتش‌نشان مقام متعالی در پیشگاه خدا آرزو کرد.

وی در خطبه‌ی اول نماز جمعه امروز تهران به موضوع تعلیم و تربیت اشاره و خاطرنشان کرد: معلمین باید قصد قربت داشته باشند، به آنچه می‌گویند عالم باشند، شاگردانشان را تدریجاً ادب کنند، آداب خوب به او یاد دهند و عشق به علم را در کودک رشد دهند.

امام جمعه موقت تهران همچنین با مذموم خواندن تنبیه بدنی گفت که معلمان صرفاً باید با زبان لین شاگرد را ادب کنند.

2929

کد N969412

وبگردی