آفتاب
آیت‌الله امامی‌کاشانی در نماز جمعه تهران:

مدیریت حج باید به سازمان کنفرانس اسلامی واگذار شود

مدیریت حج باید به سازمان کنفرانس اسلامی واگذار شود

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: مدیریت حج باید به دست سازمان کنفرانس اسلامی بیفتد و این امری واجب است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله محمد امامی‌کاشانی ضمن عرض تسلیت به ملت‌های مسلمان در جهان اسلام و بازماندگان حادثه غم‌بار منا، اظهار داشت: امام عصر (عج) صاحب حج، مکه و منا است؛ یعنی انسان کامل و معصوم پروردگار در هر عصر و زمان، صاحب زمان است.

وی افزود: همانطور که کعبه و مکه قطب توحید است، انسان کامل نیز قطب بوده و امام عصر(عج) صاحب مکه و منا هستند و این حادثه را به آن بزرگوار تسلیت عرض می‌کنم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به جایگاه کسانی که در این حادثه به شهادت رسیدند، ادامه داد: کسانی که اعمال حج را به جا آورده و بعد با این همه زجر و پر از شدت، اضطراب و خیلی سخت شهید می‌شوند، مغفرت پروردگار بیشتر شامل آنها خواهد شد.

امامی کاشانی با بیان این مساله که رهبر معظم انقلاب فرمودند که عربستان مسئولیت خود را بپذیرد، گفت: این مساله مهمی است. اینکه بگویند حجاج خود بی‌نظمی کردند و یا هوا گرم بود، دروغ است. اصل قضیه عدم مدیریت بوده است.

وی خاطرنشان کرد: مأموران آل‌سعود راه را بسته‌اند و وضع به این صورت شده است. عربستان بپذیرد و مدیرانش را بازخواست کند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه کشورهای اسلامی به دادگاه بین‌المللی مراجعه کنند، تصریح کرد: آنها باید مطالبه کنند که چرا این همه جنایت‌ها به وجود آمده است؟

امامی کاشانی افزود: از طرف دیگر به سازمان کنفرانس اسلامی باید مراجعه شود و چگونگی تشکیل مراسم حج را باید معلوم نمایند. حج فقط مربوط به کشور عربستان نیست و به تمامی کشورها ارتباط دارد. آنهایی که هم‌اکنون شهید شده‌اند، از تمامی کشورهای اسلامی هستند و تنها متعلق به کشور عربستان نیستند.

وی با اشاره به ضرورت طرح مساله حج در سازمان کنفرانس اسلامی، ادامه داد: مدیریت حج باید به دست این سازمان بیفتد و این امری واجب است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با تاکید بر اینکه دولت‌ سعودی و دست‌اندرکاران حج باید به دادگاه پاسخ دهند، اظهار داشت: آنها نباید شعار دروغ سر دهند. جمله غلط‌‌تر از غلط این است که بگویند از مامورین خود تشکر می‌کنیم. اینکه انسان این قدر باطل و یاوه بگوید، قابل قبول نیست.

امامی کاشانی با اشاره به عملکرد دولت عربستان در منطقه، افزود: کار دولت عربستان معلوم است. آنها یا داعش و تروریست‌ها را تربیت می‌کنند و یا به کشتار در یمن می‌پردازند. آنها این کار را هم‌اکنون شروع کرده‌اند و بیش از این هم وقت ندارند.‌

وی خاطرنشان کرد: بنابراین سازمان کنفرانس اسلامی به فکر مردم مسلمان و حج باشد، باید در این مورد طرحی به این سازمان برده شود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به فداکاری و جانبازی ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس، گفت: ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس از خود فداکاری و جانبازی نشان دادند که نتیجه آن عظمت کشور ایران است.

امامی کاشانی ادامه داد: برای جانبازان هشت سال دفاع مقدس طلب شفاء و اجر جزیل دارم.

کد N969360

وبگردی