آفتاب

چین نوع جدیدی از موشک ماهواره بر را به فضا فرستاد/ دو پرتاب طی شش روز

چین نوع جدیدی از موشک ماهواره بر را به فضا فرستاد/ دو پرتاب طی شش روز

ایرنا - کارشناسان هوا فضای چین پیش از ظهر امروز - جمعه - موفق شدند نمونه جدیدی از موشک ماهواره بر «لانگ مارچ» را به فضا پرتاب کنند.

به گزارش ایرنا، این موشک که از نوع «لانگ مارچ 11» عنوان شده و از توانایی ها بالایی به لحاظ کاربردی برخوردار است، چهار ماهواره کوچک را نیز با خود به فضا برد.
آکادمی علوم پروازهای فضای چین اعلام کرد که از این موشک می توان به دفعات برای پرتاب میکرو ماهواره ها استفاده کرد.
این گزارش همچنین حاکیست، قرار است از چهار ماهواره کوچک فرستاده شده به فضا در انجام آزمایش های مختلف علمی استفاده شود.
خبرگزاری شین هوا به نقل از آکادمی علوم پروازهای فضای چین ساعت پرتاب این موشک را 9:41 دقیقه صبح امروز از مرکز پرتاب ماهواره «جیو چو ان» در استان گانسو در شمال غرب چین اعلام کرد.
این گزارش همچنین حاکیست که موشک پرتاب شده با سوخت جامد کار می کند و ساخت آن با همکاری مشترک آکادمی علوم پروازهای فضایی چین و شرکت علم و صنعت هوا فضای این کشور صورت گرفته است.
کارشناسان فضایی چین 26 شهریور ماه جاری نیز راکت جدید ماهواره بر مدل «لانگ مارچ 6» را به فضا پرتاب کردند که قادر به حمل 20 ماهواره در اندازه های کوچک بود.
چین در راستای گسترش فعالیت های فضایی خود، چهارم مرداد ماه سالجاری نیز دو ماهواره نسل جدید و موقعیت یاب خود با عنوان «بیدو» (beidou) و 10 روز بعد اولین ماهواره نظارتی خود را با پرتاب یک فروند موشک ماهواره بر در مدار زمین قرار داده بود.
گفته می شود این دویست و یازدهمین ماموریت خانواده پرتابگرهای «لانگ مارچ» است.
این کشور که از عقب ماندن در زمینه فناوری های فضایی شکایت دارد، برنامه فضایی پرهزینه اش را نماد ظهور خود در بین قدرت های جهان تلقی می کند و به همین خاطر سال گذشته دهها ماهواره را به فضا فرستاد.
چینی ها با پرتاب های پی در پی ماهواره به فضا به دنبال ثبت رکوردهای جدید در عرصه های مختلف به ویژه در زمینه های علمی هستند.

4949

کد N969303

وبگردی