آفتاب

احتمال حضور هزاران سرباز آمریکایی در افغانستان پس از 2016

احتمال حضور هزاران سرباز آمریکایی در افغانستان پس از 2016

مقامات دفاعی آمریکا و هم‌پیمانان آن در حال بازبینی گزینه‌های کاهش حضور نظامی خود در افغانستان هستند و یکی از این گزینه‌ها ادامه حضور چندین هزار سرباز آمریکایی در این کشور پس از سال 2016 است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جان کمپبل، فرمانده ارتش آمریکا در افغانستان پنج درخواست به پنتاگون و مقامات ناتو در بروکسل ارسال کرده است که میزان ریسک هر یک از آنها نیز ارزیابی شده است.

مقامات آمریکایی به روزنامه وال‌استریت ژورنال اعلام کردند که این گزینه‌ها شامل 8000 تن، کاهش شمار نیروها به نصف و ادامه طرح‌های کنونی برای کاهش نیروها به چند صد نفر تا پایان سال 2016 است.

برخی مقامات آمریکایی بیم آن دارند که خروج شمار زیادی از سربازان می‌تواند دولت افغانستان را در معرض تهدیدات طالبان و سایر شبه‌نظامیان قرار دهد. دیگران بر این باورند که دولت افغانستان می‌تواند به طور موثر و با کمک تنها چند صد سرباز آمریکایی وارد عمل شود.

این در حالی است که پنتاگون توصیه رسمی برای تغییرات درخصوص حضور سربازان در افغانستان ارائه نکرده است. یک مقام ارشد دولت آمریکایی گفت که کاخ سفید بر آموزش، توصیه و حمایت از سربازان افغان و همچنین انجام ماموریت‌های ضدتروریستی تمرکز می‌کند.

انتهای پیام

کد N969292

وبگردی