آفتاب

سعودیها در استان «حجه» یمن مرتکب جنایتی دیگر شدند

سعودیها در استان «حجه» یمن مرتکب جنایتی دیگر شدند

جنگنده های رژیم سعودی امروز جمعه منطقه ای در استان حجه یمن را بمباران کردند که طی آن هشت عضو یک خانواده یمنی به شهادت رسیدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، جنگنده های رژیم سعودی همچنان به جنایت های خود علیه مردم بی دفاع یمن ادامه می دهند.

بر اساس این گزارش، سعودیها در جریان یکی از آخرین جنایت های خود علیه مردم یمن منطقه ای در استان حجه را هدف سنگین ترین حملات هوایی قرار دادند.

به دنبال این حملات که ساعاتی قبل انجام شد، هشت عضو یک خانواده یمنی از جمله یک زن و سه کودک به شهادت رسیدند.

جنایت های آل سعود علیه مردم یمن در حالی ادامه دارد که پیشتر «لیلی زروفی» نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور کودکان و درگیری های مسلحانه گفته بود حملات هوایی ائتلاف تحت رهبری عربستان منجر به کشته شدن نزدیک به ۳۰۰ کودک یمنی طی سه ماه ( از ماه مارس تا جولای) شده است.

وی شرایط فعلی یمن را فراتر از فاجعه توصیف کرد و از شورای امنیت و جامعه بین الملل فعالیت در راستای تقویت گفتگوهای سیاسی برای پایان دادن به نقض حقوق کودکان را خواستار شد.

زروقی که در کارگروه شورای امنیت در زمینه کودکان و درگیری های مسلحانه در مقر این سازمان ملل در نیویورک سخن می گفت، تصریح کرد: سازمان ملل نقض خطرناک حقوق کودکان توسط طرف های نزاع در یمن را به ویژه بعد از تشدید حملات در ماه مارس گذشته مستند کرده است.

وی همچنین گفته بود: ۷۳ درصد از مرگ و زخمی شدن کودکان در چهار ماهه دوم سال ۲۰۱۵ به خاطر عملیات هوایی ائتلاف تحت رهبری عربستان بوده است. نماینده سازمان ملل در امور کودکان ضمن هشدار نسبت به حملات علیه مدارس در یمن و انهدام مدارس به عنوان اهداف نظامی، تصریح کرده بود: حملات علیه بیمارستان ها نیز به شدت افزایش یافته است.

کد N969251

وبگردی