آفتاب

تصمیم تازه آلمان و اتریش برای پناهجویان

تصمیم تازه آلمان و اتریش برای پناهجویان

سیل پناهجویان همچنان به سوی اتریش روان است و سرِ باز ایستادن ندارد.

به گزارش سرویس اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بیشتر این افراد از اتباع سوریه، عراق و افغانستان هستند. در واکنش به بحران مهاجران، اتریش و آلمان تصمیمات جدیدی گرفتند. اتریش اعلام کرد که پناهجویان را به کشورهای دیگر می‌فرستد. تنها در روز پنجشنبه 1000 پناهجو به استان مرزی «کرنتن» اتریش فرستاده شدند.

«یوهانا میکل لایتنر»، وزیر کشور اتریش گفت: ما حدود 5000 تا 5500 پناهجو را به کشورهای دیگر به ویژه به بلغارستان و رومانی فرستادیم.

از سوی دیگر مرکل، صدر اعظم آلمان خواستار ایجاد یک سامانه توزیع عادلانه پناهجویان شد. وی گفت: نظام بازتوزیع پناهندگان تنها در صورتی مؤثر خواهد بود که ما به طور دائمی در خارج از مرزهای اروپا، درخواست آن دسته از پناهجویانی را که نیاز به حمایت دارند بررسی کنیم. من عمیقا باور دارم که چاره اروپا در حال حاضر فقط بازتوزیع افراد نیست، بلکه بیشتر از آن به یک سامانه دائمی برای توزیع عادلانه پناهجویان میان کشورهای عضو اتحادیه نیاز است.

به گزارش یورونیوز، سه هفته پیش، اتریش و آلمان به دلیل هجوم بی‌سابقه مهاجران به مرزهای خود، قوانین اروپا مبنی بر ثبت درخواست پناهجویان را موقتا به حال تعلیق در آوردند.

انتهای پیام

کد N969249

وبگردی