آفتاب
/فاجعه منا/

احمدی‌لاشکی: آل‌سعود لیاقت پذیرایی از مهمانان خانه خدا را ندارد

احمدی‌لاشکی: آل‌سعود لیاقت پذیرایی از مهمانان خانه خدا را ندارد

نماینده مردم نوشهر و چالوس بر پیگیری حادثه منا از سوی جامعه بین‌المللی تاکید کرد و گفت: جامعه بین‌المللی باید مدیریت و بی‌کفایتی حکومت آل‌سعود را به درستی رصد کند.

قاسم احمدی لاشکی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه مازندران، ضمن تسلیت حادثه دلخراش روز گذشته رمی جمرات در منا اظهار کرد: صحنه‌هایی که از این حادثه از صدا و سیما پخش شد بسیار دردناک بود و عمق بی‌کفایتی و بی‌لیاقتی دولت آل‌سعود را می‌رساند.

وی افزود: همه ساله در ایام حج در سه تا چهار عمل ویژه که جمعیت زیادی نیز از اقصی نقاط دنیا متمرکز می‌شوند تمامی مدیریت کشور عربستان از ریاض خارج و در مکه متمرکز می‌شود، اما آنچه دیده شد این بود که عربستان و حکومت آل‌سعود لیاقت پذیرایی از مهمانان خانه خدا را ندارد.

نماینده مردم نوشهر چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف از این حادثه تصریح کرد: عده زیادی از خانواده حاجیان در کشورمان کارت‌های ولیمه را پخش کرده بودند و بسیاری از خانواده‌ها طی چند روز آینده به انتظار حاجیان خود بودند تا عزیزان خود را استقبال کنند.

احمدی لاشکی خاطرنشان کرد: این حادثه خسران زیادی را به همه خانواده‌های ملل مسلمان دنیا و خصوصا 131 تن از ایرانیانی که جان باختند وارد کرد.

وی با اشاره به درگذشت یکی از مدیران با کفایت آب مازندران بیان کرد: مهندس فروزان از مدیران لایق استان بود که در بحث مجتمع‌های آبرسانی نوشهر و کلاردشت بسیار تلاش کرد که باید به خانواده این مرد بزرگ تسلیت گفت.

نماینده مردم نوشهر و چالوس بر پیگیری این حادثه از سوی جامعه بین‌المللی تاکید کرد و گفت: جامعه بین‌المللی باید مدیریت و بی‌کفایتی حکومت آل‌سعود را به درستی رصد کند زیرا امروز نه فقط خانواده 1300 مسلمان جهان بلکه کل جمعیت بیش از یک میلیارد مسلمان دنیا عزادار شده‌اند.

احمدی لاشکی تصریح کرد: عمق این حادثه دردناک نه فقط موجب عزاداری مردم مسلمان جهان شده است بلکه اتحادیه اروپا نیز آن را تسلیت گفته است.

انتهای پیام

کد N969227

وبگردی