آفتاب
ریس مجلس در پیامی:

دولت سعودی توضیحات قانع کننده‌ای به امت اسلام ارایه کند

دولت سعودی توضیحات قانع کننده‌ای به امت اسلام ارایه کند

رییس مجلس شورای اسلامی درپیامی تاکید کرد که دولت سعودی باید توضیحات قانع کننده‌ای به امت اسلام ارایه کند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا،علی لاریجانی امروز جمعه 3 مهر درپیامی حادثه رمی جمرات در روز عید قربان که منجر به کشته و زخمی شدن صدها نفر از حجاج بیت الله الحرام شد را تسلیت گفت.

وی با بیان اینکه باید چگونگی مدیریت مراسم عظیم الهی حج از سوی تمامی کشورهای مسلمان، سازمان کنفرانس اسلامی و بین المجالس اسلامی مورد ارزیابی قرار گیرد، گفت: انتظار می رود که دولت سعودی توضیحات قانع کننده ای به امت اسلامی ارائه دهد.

متن کامل پیام رئیس مجلس شورای اسلامی به شرح ذیل است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

بار دیگر در موسم مناسک حج ابراهیمی، شاهد حادثه ای ناگوار بودیم که باعث جان باختن و مصدومیت جمع کثیری از زائرین بیت الله الحرام شد.

این حادثه غمبار و دردناک، در یوم الله قربان، عید اکبر مسلمین و حین انجام مناسک حجاج درمنطقه منا به وقوع پیوست و روز رحمت الهی را به واقعه ای حزن انگیز و فراموش ناشدنی برای مسلمانان مبدل ساخت.

دراین شرایط ضرورت دارد امت اسلامی با تدبیر به بررسی علل ناتوانی متولیان برگزاری این مراسم در انجام وظایف خود و قصور صورت گرفته بپردازد تا شاهد وقوع مجدد اینگونه حوادث دردناک نباشیم.

لازم است چگونگی مدیریت این مراسم عظیم الهی از سوی تمامی کشورهای مسلمان، سازمان کنفرانس اسلامی و بین المجالس اسلامی مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفته و تمهیدات لازم برای برگزاری مراسم مطلوب حج اندیشیده شود.

آنچه همه ملت‌های مسلمان انتظار دارند آن است که دولت سعودی به وظایف خود با تدبیر و تعهد عمل نموده، ضمن برخورد با مجرمین و خاطیان توضیحات قانع کننده ‌ای در مورد آنچه بر میهمانان ضیافت الهی رفته است به امت اسلامی و جهانیان ارائه دهد.

همچنین ضمن تشکر و قدردانی از نماینده محترم مقام معظم رهبری و سرپرست حجاج ایرانی حضرت حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسگر و رئیس محترم سازمان حج و زیارت جناب آقای اوحدی و همه دست اندرکاران که زحمات طاقت فرسایی برای رسیدگی به وضع درگذشتگان و مصدومین متحمل شده اند، انشاءالله تا به پایان رساندن رسیدگی به امور جان باختگان و مجروحان به بهترین طریق ممکن از پا ننشینند و پیگری های لازم را انجام دهند.

اینجانب ضمن عرض تسلیت این حادثه تلخ به پیشگاه حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا لتراب مقدمه الفداء ؛ مقام معظم رهبری؛ امت بزرگ اسلامی، ملت شریف ایران و خانواده‌های داغدار، شفای عاجل حادثه دیدگان و آمرزش درگذشتگان را از درگاه خداوند متعال مسئلت می کنم.

انتهای پیام

کد N969125

وبگردی