آفتاب
عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان:

روحانی در سازمان ملل نشان دهد ما با مردم آمریکا دشمنی نداریم

روحانی در سازمان ملل نشان دهد ما با مردم آمریکا دشمنی نداریم

عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان تصریح کرد: آقای روحانی در سازمان ملل می‌تواند تاکید کند که ما با مردم آمریکا دشمنی نداریم.

حسن یونسی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره‌ی اولویت‌های سخنرانی رئیس جمهور در اجلاس سازمان ملل اظهار کرد:‌آقای روحانی می‌تواند بر این مساله تاکید کند که ما با مردم آمریکا دشمنی نداریم و اگر وارد مباحث خصمانه ومساله با آمریکا شده‌ایم ربطی به مردم این کشور ندارد، ضمن این که دولت آمریکا دشمنی را با مردم ایران آغاز کرده که امیدواریم دست از این دشمنی بردارد.

وی با بیان این که برخی سیاست‌های آمریکا در منطقه باعث رشد افراطی‌گری شده‌ است، افزود: آمریکایی‌ها عامل افراطی‌گری در منطقه بوده‌اند و دولت آمریکا نه در حرف، بلکه درعمل باید نشان دهد که نسبتی با این افراطی‌گری به خصوص در عراق و سوریه ندارد و متعهد شود به راه‌هایی که باعث تضعیف تروریست‌ها و تقویت صلح در منطقه می‌شود کمک کند و آقای روحانی در نیویورک می‌تواند به این مساله نیز اشاره کند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به نقش مخرب رژیم صهیونیستی در منطقه یاد آور شد: رئیس جمهور باید به نقش مخرب رژیم صهیونیستی تاکید کند. این رژیم در ایجاد ناامنی و بی‌ثباتی در منطقه نقش موثری دارد و بخصوص تلاشهای نافرجامی برای ایجاد مانع در توافق هسته‌ای داشت که البته باعث انزوای بیش از پیش آن حتی در میان متحدین استراتژیک‌ این رژیم شد.

وی همچنین گفت: مناسب است که آقای روحانی در سازمان ملل تاکید کند که ایران آغازگر هیچ جنگی نبوده و نخواهد بود و تاکید بر نابودی رژیم صهیونیستی به این معنا نیست که ایران مستقیما برای نابودی آن وارد عمل می‌شود بلکه رژیم اشغالگر قدس با رفتار ناهنجارش خودش باعث شده که ادامه حضور مسیرها شد و ساکنین منطقه باعث از بین رفتنش خواهند شد.

این عضو حزب ندای ایرانیان در پایان بیان کرد: آقای روحانی باید بر این نکته نیز تاکید کند که جهان بعد از توافق هسته‌ای وارد عصر جدیدی شده و خواهد شد. این دستاورد هسته‌ای نشان می‌دهد بهترین راه برای حل مسائل بین‌المللی گفت و گوست و همین ایجاد فضای جدید برای حل بحران سوریه توسط روسیه و حتی غربی‌ها نشان می‌دهد که فضا بعد از توافق هسته‌ای ایران با 1+5 عوض شده است.

انتهای پیام

کد N969014

وبگردی