آفتاب

جنتی و گودرزی به مجلس می روند/جرم سیاسی در نوبت بررسی

جنتی و گودرزی به مجلس می روند/جرم سیاسی در نوبت بررسی

ایرنا نوشت: سوال نمایندگان از وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان در حالی در دستور کار هفته آینده جلسه علنی مجلس قرار دارد که علی جنتی برای دومین بار پاسخگوی سوال مشترک جمعی از نمایندگان عضو جبهه پایداری خواهد بود.

مهرداد بذرپاش، علی اصغر زارعی، حسین نجابت، سیدمحمود نبویان، محمد سلیمانی و سیدمسعود میرکاظمی طراحان سوال از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند.
جنتی خرداد ماه امسال نیز برای پاسخگویی به سوال جمعی از نمایندگان عضو جبهه پایداری درباره محدودیت در آزادی بیان در صحن مجلس حضور یافته بود.
محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان نیز دیگر عضو دولت است که هفته آینده در صحن مجلس پاسخگوی سوال احمد شوهانی نماینده ایلام خواهد بود.
علاوه بر آن بر اساس دستور هفتگی صحن مجلس شورای اسلامی، انتخاب دو نفر از نمایندگان عضو کمیسیون اجتماعی با انتخاب مجلس شورای اسلامی به منظور عضویت در شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت موضوع بند(17) ماده (63) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران مصوب 2/10/1391 مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در دستور کار نمایندگان قرار دارد.
نمایندگان مجلس رسیدگی به برخی طرح ها و لوایح را نیز در دستور کار خود دارند که ادامه رسیدگی به طرح دو فوریتی اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی و فرزندان شهدای غیر ایرانی و نیز طرح یک فوریتی توسعه و بهینه سازی آب شرب شهری و روستایی در کشور در صدر آن قرار دارد.
طرح الحاق یک تبصره به ماده(39) قانون پولی و بانکی کشور اعاده شده از شورای نگهبان، گزارش شور دوم کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مورد طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی که تقاضای تغییر دستور آن در جلسه علنی هفتم مردادماه 93 به تصویب رسید و نیز طرح یک فوریتی الحاق دو تبصره به ماده(241) لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت (مصوب1347) نیز در دستور کار نمایندگان مجلس قرار دارد.
نمایندگان همچنین رسیدگی به لایحه یک فوریتی تمدید مهلت اجرای آزمایشی قانون ثبت اختراعات، طرح های صنعتی و علایم تجاری و نیز طرح یک فوریتی حمایت از مالکیت صنعتی(ثبت اختراعات، طرح های صنعتی و علایم تجاری) را در دستور کار هفته آینده دارند.
طرح یک فوریتی اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران، طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده، طرح اصلاح بند (ج) ماده (178) قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران (این طرح توسط شورای عالی استان ها ارایه شده است) و نیز طرح اصلاح بند (ز) ماده (44) قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران از دیگر مواردی است که در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است.
رسیدگی به لایحه چگونگی تشکیل و نحوه رسیدگی هیات های انضباطی نیروهای مسلح، بررسی طرح دائمی شدن قانون اصلاح قانون بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث، لایحه تاسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی، طرح جلوگیری از پرداخت دموراژ (خسارت تاخیر) به کشتی ها و طرح اصلاح تبصره (1) ماده (69) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت نیز در دستور کار وکلای ملت قرار دارد.
طرح الحاق یک تبصره به قانون احداث پروژه های عمرانی بخش راه و ترابری از طریق مشارکت بانک ها و سایر منابع مالی و پولی کشور و طرح جرم سیاسی از دیگر مواردی هستند که در نوبت بررسی در صحن مجلس قرار دارند.

2929

کد N968970

وبگردی