آفتاب
به منظور شرکت در هفتادمين مجمع عمومى سازمان ملل:

روحانی وارد نيويورک شد

روحانی وارد نيويورک شد

رییس جمهور اسلامی ایران به منظور شرکت در هفتادمین اجلاس مجمع عمومى سازمان ملل متحد، عصر پنجشنبه به وقت محلى وارد فرودگاه بین المللى جان اف کندى نیویورک شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صداوسیما، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه که سه شنبه به نیویورک رفته است، به همراه غلامعلى خوشرو، نماینده کشورمان در سازمان ملل و مدیران دیگر نهادهاى ایرانى در این سازمان، از آقاى روحانى در فرودگاه استقبال کردند.

نخستین برنامه رئیس جمهور در این سفر، مصاحبه با مدیران و مجریان ارشد رسانه هاى آمریکایى در صبح جمعه خواهد بود.

با توجه به آغاز روند اجرایى برجام، پیش بینى مى شود رسانه هاى آمریکایى سئوالات بسیارى را در این باره و همچنین اوضاع بحرانى منطقه و تروریسم موجود در سوریه و عراق مطرح کنند.

روحانى همچنین پیش از ظهر جمعه در نشست عالیرتبه سران جهان براى تصویب سند اهداف توسعه پایدار پس از سال دو هزار و پانزده میلادى شرکت و عصر شنبه به وقت محلى در این اجلاس سخنرانى خواهد کرد.

دیدار با دبیرکل سازمان ملل، روساى جمهور و سران دیگر کشورها، بخش مهمى از سفر رئیس جمهور را تشکیل مى دهد که از صبح جمعه آغاز و تا سه شنبه هفتم مهر یعنى آخرین روز حضور روحانى در نیویورک ادامه خواهد داشت.

دیدار با نخبگان ایرانى، مدیران شرکت هاى تجارى، صنعتى و اقتصادى فعال در آمریکا و همچنین پاسخ به سئوالات جمعى از نخبگان سیاست خارجى آمریکا که ترکیبى متفاوت نسبت به سالهاى قبل دارند، از دیگر برنامه هاى سفر رییس جمهور به نیویورک است.

روحانى همچنین ظهر دوشنبه ششم مهر و در نخستین روز آغاز اجلاس سران کشورهاى جهان در هفتادمین مجمع عمومى سازمان ملل، هشتمین سخنران خواهد بود.

چند مصاحبه اختصاصى با رسانه هاى تاثیرگذار آمریکایى و بین المللى، بخش دیگرى از برنامه هاى پیش بینى شده براى رئیس جمهور در این سفر است.

آخرین برنامه روحانى قبل از ترک نیویورک، شرکت در نشست خبرى با حضور دهها رسانه آمریکایى و بین الملى است که ظهر سه شنبه هفتم مهر برگزار خواهد شد.

رییس جمهور در بدو ورود به نیویورک با رسانه هاى ایرانى مستقر در سازمان ملل متحد مصاحبه و اهداف سفر شش روزه اش را تشریح کرد.

کد N968844

وبگردی