آفتاب
بروجردی با تاکید بر اعزام کمیته حقیقت یاب به منا؛

هیچ اعتمادی به گزارش های عربستان درباره حادثه منا وجود ندارد

هیچ اعتمادی به گزارش های عربستان درباره حادثه منا وجود ندارد

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با تاکید بر اعزام کمیته کارشناسی حقیقت یاب کشورمان به عربستان گفت: هیچ اعتمادی به گزارشهای دولت عربستان درباره حادثه منا وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، علاءالدین بروجردی پنجشنبه شب در گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما، با اشاره به حادثه خونین منا و جان باختن بیش از یکهزار حاجی و با یادآوری درخواست خود برای اعزام کمیته حقیقت یاب به عربستان اظهار داشت: رییس سازمان حج و زیارت کشورمان اعلام کرده است که دولت عربستان به ماموران حج و زیارت ایران و دیگر کشورها برای ورود به بیمارستان ها اجازه نمی دهد.

وی ادامه داد: بنابراین، هیچ اعتمادی به گزارش های دولت عربستان در این زمینه نیست و این حق مسلم ماست که مسوولان امنیتی، وزارت خارجه و مسوولان حوادث غیرمترقبه ما از وزارت کشور و هلال احمر، یک تیم کارشناسی را به عربستان اعزام و نتیجه را به مجلس و دولت گزارش کنند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی محلس شورای اسلامی با بیان اینکه تماس تلفنی رییس مجلس کشورمان با روسای مجالس دیگر کشورها یک ضرورت است که انجام می شود، گفت: در این رابطه، ظرفیت های دیگری مثل اتحادیه بین المجالس آسیایی و بین المجالس اسلامی را هم داریم که باید از آنها استفاده کنیم.

بروجردی تاکید کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند، دولت عربستان بخاطر این حادثه باید مسوولیت بپذیرد و پاسخگو باشد.

وی درباره راه تشکیل و اعزام کمیته حقیقت یاب ایران به عربستان نیز اظهار داشت: این کار را باید وزارت امور خارجه کشورمان با مقامات عربستانی مطرح کند و در داخل نیز، معمولا دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی ورود کرده و موافقت می کند.

کد N968835

وبگردی