آفتاب

ابرازهمدردی شخصیت های سیاسی ومذهبی انگلیس باخانواده جان باختگان در رمی جمرات

ابرازهمدردی شخصیت های سیاسی ومذهبی انگلیس باخانواده جان باختگان در رمی جمرات

ایرنا - نخست وزیر انگلیس و شماری دیگر از شخصیت های سیاسی و مذهبی این کشور روز پنجشنبه با ارسال پیام های تسلیت با خانواده کشته شدگان حادثه مرگبار رمی جمرات درعربستان سعودی ابراز همدردی کردند.

به گزارش ایرنا، ‘دیوید کامرون' نخست وزیر انگلیس در پیامی کوتاه که روز پنجشنبه در صفحه توییتری اش منتشر کرد با خانواده حجاج جان باخته ابراز همدردی کرد.
وزارت خارجه انگلیس نیز روز پنجشنبه با به روزرسانی تارنمای خود مربوط به عربستان سعودی با اشاره به حادثه مرگبار رمی جمرات نوشت: سفارت انگلیس در ریاض و کنسولگری انگلیس در جده مشغول جمع آوری اطلاعات بوده و آماده ارائه خدمات به اتباع انگلیسی درگیر در این جریان هست.
تاکنون گزارشی در مورد شمار تلفات احتمالی اتباع انگلیس در جریان این رویداد تلخ منتشرنشده است.
گفته می شود که بین 6 تا 5 هزار مسلمان انگلیسی امسال برای بجا آوردن حج تمتع به طور مستقیم از انگلیس به عربستان سعودی رفته اند.
در این میان کلیسای انگلیس نیز در تارنمای خود باجان باختگان این حادثه ابراز همدردی کرد و از خداوند برای آنها طلب مغرفت کرده است.
‘افرایم میرویس' رئیس روحانیون یهودی در وزارت خارجه انگلیس نیز در پیامی کوتاه در صفحه توییتری اش روز پنجشنبه نوشت: دعای من همراه آن هایی است که به گونه ای دل خراش جانشان را ازدست داده و یا اکنون مجروح هستند.
در حادثه مرگبار که صبح امروز ( پنجشنبه ) در اثر ازدحام جمعیت در رمی جمرات در منا رخ داد تاکنون 717نفر از زائران خانه خدا کشته و حدود 863 نفر مجروح شده اند که 90 نفر از جان باختگان ایرانی هستند.
براساس گزارش های منتشرشده این مرگبارترین حادثه صورت گرفته در عربستان سعودی در ایام حج طی 25 سال گذشته بشمار می آید.

4949

کد N968782

وبگردی