آفتاب
/فاجعه منا/

آیت‌الله رشاد: حرمین باید توسط مجمع بین‌المللی اسلامی اداره شود

آیت‌الله رشاد: حرمین باید توسط مجمع بین‌المللی اسلامی اداره شود

آیت‌الله علی‌اکبر رشاد رییس شورای حوزه‌های علمیه استان تهران با صدور پیامی وقوع فجایع زنجیره‌ای آل‌سعود را محکوم کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در متن این بیانیه آمده است:

«انالله و انا الیه راجعون

جور و جهالت سعودیان سفاک و هتاک،صهیون مرام و وهابی‌مسلک، پیاپی فاجعه می‌آفریند. امروز که از اعیاد بزرگ اسلامی است،بیش از دو هزار زائردر منا به خون غلطیدند و افزون برهزارمسلمان،مظلومانه جان باختند.

با وقوع این فاجعه عظیم و کم‌سابقه، برای چندمین بار عدم لیاقت و صلاحیت این قبیله غدار برای اداره حرمین شریفین آشکار گردید.

وجود این نظام ارتجاعی در منطقه مایه سرافکندگی مسلمان‌هاست، و اعمال جاهلانه و جائرانه آن حیثیت و امنیت اسلام و مسلمین را به مخاطره افکنده است.

این رژیم دژخیم و سران سرسپرده آن، همزمان سرگرم نسل‌کشی در یمن، سوریه، عراق و تامین گروه‌های تکفیری و تروریستی منطقه، و کشتار حجاج مظلوم در سرزمین وحی‌اند!

تا کی مسلمانان جهان دست روی دست نهاده، تماشاچی خیانت‌های روزافزون و رنگارنگ این هزار فامیل عیاش خائن خواهند بود؟ تا فجایع مرگبارتر و بزرگ‌تری که علیه امت اسلامی در پیش است واقع نشده،رهبران و نخبگان جهان اسلام برای نجات امت از چنگال این رژیم فرتوت، و اداره شایسته شؤون حرمین شریفین باید تدبیری بیاندیشند.

این خاندان منحوس، از آغاز قبضه قدرت در این ناحیه مهم جهان اسلام، مرتکب فجایع بی‌نظیری شده است: تحریف دین و ایجاد انحراف عقیدتی، تفرقه‌افکنی بین امت، ویرانی مزارات اولیا الهی، حصر و اسارت حرمین شریفین، نابودی آثار اسلامی و اماکن مقدس، تاراج و تملک ثروت مسلمین، ژاندارمی کفر و استکبار و محقق ساختن توطئه‌های آمریکا در منطقه،ایجاد فرصت و امنیت برای رژیم اشغالگر قدس، نسل‌کشی و حمایت از تروریسم، مخدوش کردن حیثیت مسلمین و مشوَّه ساختن چهره اسلام، از جمله حلقات این فجایع زنجیره‌ایست.

حرمین شریفین مالکیت و ملوکیت‌پذیر نیست و نباید تحت اراده یک دولت، آن هم دولتی جائر و ناصالح قرار داشته باشد. این سرزمین به همه امت بلکه همه بشریت مؤمن تعلق دارد و باید شؤون آن از سوی یک مجمع صالح بین المللی اسلامی اداره شود.

اینجانب به نام شورای حوزه‌های علمیه استان تهران و خیل مسؤولان، مدیران، مدرسان و طلاب داغدار و سوگواراین واقعه مولمه در سراسر این حوزه‌ها، ضمن طلب رحمت و علو مرتبت برای جانباختگان شهیدآسای واقعه تلخ مسجد الحرام و فاجعه غم‌انگیز منا، به بازماندگان قربانیان این دو فاجعه انسانی جانگداز تسلیت عرض کرده، شفای عاجل و کامل آسیب‌دیدگان را از بارگاه بلند باری مسالت می‌کنم.

علی‌اکبر رشاد

رییس شورای حوزه‌های علمیه استان تهران

دوم مهر 1394/ دهم ذیحجة 1436»

انتهای پیام

کد N968745

وبگردی