آفتاب
گروه دیده بان حقوق بشر خبر داد؛

ارتش سوریه مواضع داعش را با جنگنده های جدید روسی بمباران کرد

ارتش سوریه مواضع داعش را با جنگنده های جدید روسی بمباران کرد

خبرها حاکی از آن است که خلبان های نیروی هوایی سوریه به فاصله کوتاهی پس از تحویل گرفتن جنگنده های روسی از آنها در عملیات ضد داعش استفاده کرده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی استار، یکی از گروه های دیده بان حقوق بشر امروز پنجشنبه اعلام کرد که ارتش سوریه برای نخستین بار از جنگنده هایی که روسیه به تازگی در اختیار آنها قرار داده برای بمباران مواضع داعش در استان شمالی «حلب» استفاده کردند تا به این ترتیب راه خود را برای شکستن حصر پایگاه هوایی «کویرس» که در محاصره این گروه تروریستی است، هموار کنند.

به گفته این گروه دیدبان که پایگاه اصلی آن در کشور انگلستان مستقر است، بمباران هوایی علیه مواضع داعش چند روز پیش و همزمان با اجرای عملیات زمینی در نزدیکی پایگاه کویرس در شرق حلب آغاز شده است.

مقامات آمریکایی چند روز پیش از ارسال ۲۸ هواپیمای جنگنده روسیه به سوریه خبر داده و مدعی شدند که این بمب افکن ها در یک پایگاه نظامی در لاذقیه مستقر شده اند.

استفاده از جنگنده های روسی در حالی انجام می گیرد که کشورهای غربی به ویژه آمریکا از افزایش اقدامات نظامی روسیه در خاک سوریه ابراز نگرانی کرده اند. از سوی دیگر، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور سوریه در پاسخ به نگرانی غرب اعلام کرد که مسکو تمایل خود را برای همکاری با آمریکا در سوریه نشان داده است ولی برای عملیات منتظر پاسخ واشنگتن نمی ماند.

کد N968679

وبگردی