آفتاب
صهیونیست ها مدعی شدند:

همکاری تیمی مسکو و تل آویو برای اجتناب از تقابل نظامی در سوریه

همکاری تیمی مسکو و تل آویو برای اجتناب از تقابل نظامی در سوریه

منابع وابسته به رژیم صهیونیستی معاون فرماندهی نیروهای مسلح روسیه قرار است کمتر از دو هفته دیگر با همتای خود از رژیم اسرائیل درباره شیوه های هماهنگی اقدامات نظامی دو طرف در سوریه گفتگو کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، یک مقام رژیم صهیونیستی مدعی شد که تل آویو و مسکو در راستای هماهنگی اقدامات نظامی خود در سوریه تیم مشترکی را تشکیل داده اند تا مبادا به طور ناخواسته تقابل هوایی یا زمینی بین طرفین صورت بگیرد.

به گفته این منبع ناشناس، اولین جلسه هماهنگی بین نظامیان صهیونیست و روسیه قرار است در تاریخ ۵ ماه میلادی آینده (اکتبر) برگزار شود. قرار است سرپرستی تیم های هماهنگ کننده را معاون فرماندهی نیروهای مسلح روسیه و رژیم صهیونیستی بر عهده داشته باشند.

ادعا می شود که تشکیل چنین تیم هماهنگ کننده ای از نتایج سفر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی به مسکو و دیدار با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه بوده است.

دلیل سفر نتانیاهو که از سوی تعدادی از کارشناسان نظامی و سیاسی تل آویو همراهی می شد، رفع نگرانی از افزایش اقدامات نظامی روسیه در سوریه عنوان شده است.    

این منبع صهیونیستی مدعی شد که صحبت های تیم های مذاکره کننده تل آویو و مسکو بر موضوعاتی چون عملیات های هوایی در سوریه و هماهنگی های الکترومغناطیستی متمرکز خواهد شد تا به این ترتیب از اخلال در امواج ارسالی از سوی سیستم های ردیاب یا تداخل پیام های رادیویی مخابره شده از سوی هر یک از طرفین اجتناب شود.

از سوی دیگر، ادعا می شود که تل آویو و مسکو درباره عملیات های دریایی در سواحل مدیترانه ای سوریه نیز به تبادل نظر خواهند پرداخت. این ادعا با علم به وجود پایگاه دریایی روسیه در بندر «طرطوس» سوریه عنوان شده است.

گفته می شود که «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین (کاخ ریاست جمهوری روسیه) از پیشرفت در مذاکرات مسکو – تل آویو با محوریت موضوع سوریه سخن گفته ولی به دیدار تیم های هماهنگ کننده در آینده نزدیک اشاره ای نکرده است.

کد N968625

وبگردی