آفتاب

مرکل: باید از مزایای موج پناهجویان به نفع خود استفاده کنیم

مرکل: باید از مزایای موج پناهجویان به نفع خود استفاده کنیم

صدراعظم آلمان اعلام کرد: نتایج سودمند موج مهاجران و پناهجویان بسیار بیشتر از خطرات آن است و این کشور باید با شناخت این فرصت‌ها از آن‌ها بهره‌مند شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)‌، به نقل از خبرگزاری رویترز،‌ آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان خطاب به قانونگذاران آلمانی گفت: فرصت‌هایی که پناهجویان و مهاجران با آمدنشان ایجاد می‌کنند بیشتر از خطرات آن است و ما فقط باید این فرصت‌ها را شناسایی کرده و از آن‌ها استفاده کنیم.

مرکل در حالی در جمع قانونگذاران آلمانی حاضر شد که چند ساعت پیش از آن سران کشورهای اتحادیه اروپا طی جلسه‌ای در بروکسل به راهکارهایی برای مواجهه با بحران پناهجویان دست یافته بودند.

صدراعظم آلمان با این حال تاکید کرد که کشورهای عضو این بلوک هنوز هم باید برای رسیدن به راه حلی پایدار در ایجاد سیستمی عادلانه برای پناهجویان در سراسر کشورهای عضو تلاش کنند.

وی در ادامه اظهاراتش خاطرنشان کرد، آلمان می‌تواند با این چالش به خوبی مواجه شود: اگر ما نتوانیم با این چالش به خوبی مواجه شویم پس چه کسی می‌تواند.

سران کشورهای اتحادیه اروپا در جلسه امروز (پنجشنبه) خود بر ایجاد کنترل‌های مرزی برای مدیریت مساله پناهجویان و اختصاص 1 میلیارد یورو به آژانش‌های بین‌المللی برای کمک به این پناهجویان توافق کردند.

سران این کشورها همچنین اعلام کردند که تا ماه نوامبر کارشناسانی برای کمک به ثبت‌نام و پذیرش پناهجویان در مناطق حساسی چون ایتالیا، یونان و بلغارستان اعزام خواهند کرد.

دونالد تاسک، رییس اتحادیه اروپا پس از پایان جلسه هفت ساعته این اتحادیه گفت: اقداماتی که ما امروز بر انجام آن‌ها توافق کردیم به این بحران خاتمه نمی‌دهد. اما این اقدامات تمام گام‌های ضروری است که باید در مسیر درست برداشته شود.

آنگلا مرکل در ادامه اظهاراتش بر ضرورت حمایت اتحادیه اروپا، آمریکا و روسیه از کشورهای خاورمیانه تاکید و عنوان کرد: اتحادیه اروپا، آمریکا و روسیه باید از مبارزه علیه عوامل ایجاد موج پناهجویان حمایت کنند.

وی تاکید کرد که این بحران تنها با مقابله با ریشه‌های آن خاتمه خواهد یافت.

این سیاستمدار آلمانی سپس به ماهیت سازمان ملل پرداخت و عنوان کرد،‌ سازمان ملل باید در ساختار جدیدی سازماندهی شود که بتواند در واکنش به چالش‌های جهانی نوین موثر و کارآمد عمل کند.

مرکل ادامه داد: آلمان فعالانه در هر گونه روند اصلاحات این نهاد شرکت خواهد کرد.

انتهای پیام

کد N968615

وبگردی