آفتاب

بازگشت رییس‌جمهور بورکینافاسو به قدرت پس از شکست کودتا

بازگشت رییس‌جمهور بورکینافاسو به قدرت پس از شکست کودتا

رییس‌جمهور بورکینافاسو با پایان یافتن کودتای نظامیان گارد ریاست‌جمهوری این کشور، به قدرت بازگشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز،‌ مایکل کافاندو، رییس‌جمهور بورکینافاسو در جمع حامیان خود و برخی سران کشورهای آفریقایی که برای گفت‌وگوها جهت پایان دادن به کودتا به این کشور سفر کرده بودند، حضور یافت.

ژنرال گیلبرت دیندر، عامل کودتا در بورکینافاسو روز سه‌شنبه میزبان سران کشورهای نیجریه، غنا، بنین و نیجر بود. وی اما در سخنرانی کافاندو حضور نیافت و اما بعد نسبت به انجام کودتا ابراز پشیمانی کرد.

با این حال قرار است در راستای بازگشت دموکراسی به بورکینافاسو یک سال پس از سرنگونی بلیس کومپائرو، رییس‌جمهور سابق این کشور پس از 27 سال، 11 اکتبر در بورکینافاسو انتخاباتی برگزار کند. وظیفه کافاندو نیز هدایت کشور تا زمان برگزاری این انتخابات است.

کافاندو در جریان سخنرانی خود در جمع حامیانش گفت: من به شما تضمین می‌دهم که ما در عمل به وظیفه‌ای که مردم برای انجام آن به ما اعتماد کرده‌اند، مصمم‌ایم.

با وجود بازگشت کافاندو به قدرت، هم‌چنان مشخص نیست که آیا گارد ریاست‌جمهوری خلع سلاح شده یا سران کودتا محاکمه خواهند شد؟ علاوه بر این هنوز مشخص نیست که برخی هم‌قطاران کومپائرو اجازه خواهند یافت در انتخابات آتی شرکت کنند یا نه.

انتهای پیام

کد N968554

وبگردی