آفتاب
ضمن قدردانی از ایران، قطر و ترکیه؛

هنیه: رژیم صهیونیستی نمی‌تواند از مجازات مقاومت به خاطر تجاوزاتش علیه قدس فرار کند

هنیه: رژیم صهیونیستی نمی‌تواند از مجازات مقاومت به خاطر تجاوزاتش علیه قدس فرار کند

معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" تاکید کرد که رژیم صهیونیستی نخواهد توانست از مجازات مقاومت به خاطر تجاوزاتش علیه قدس و مسجد الاقصی فرار کند و در عین حال، نمی‌تواند چهره تاریخی و اسلامی قدس را تغییر دهد.

معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" تاکید کرد که رژیم صهیونیستی نخواهد توانست از مجازات مقاومت به خاطر تجاوزاتش علیه قدس و مسجد الاقصی فرار کند و در عین حال، نمی‌تواند چهره تاریخی و اسلامی قدس را تغییر دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، اسماعیل هنیه، معاون رئیس دفتر سیاسی حماس در جریان خطبه نماز عید قربان در منطقه "الزنه" در شرق خان یونس خاطرنشان کرد که جنبش حماس توانسته است بر اختلافات داخلی فائق آید و از طریق خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی خود با مقامات فلسطینی و از جمله محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان برای وحدت در راه دفاع از قدس و اسرا ارتباط برقرار کند.

هنیه با اشاره به اینکه غزه و کرانه باختری برای دفاع از قدس به پا خاسته‌اند، تصریح کرد که رژیم صهیونیستی درصدد تغییر چهره تاریخی و جغرافیای قدس و مسجد الاقصی و نیز مقتضیات دینی در این شهر است، اما تحصن کنندگان در این مسجد در نبرد دفاع از قدس جانانه ایستادگی می‌کنند.

وی افزود: ما رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسیم و به مبارزات خود برای آزاد سازی سراسر فلسطین ادامه می‌دهیم.

معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در بخش دیگری از خطبه نماز عید قربان به مساله تشکیل جلسه شورای ملی فلسطین اشاره کرد و گفت: تعویق این نشست گام نخست بود و جنبش حماس از تشکیل دولت وحدت ملی از طریق انتخابات و ساماندهی اوضاع داخلی حمایت می‌کند و بر لزوم دفاع از اصول ملی و مقاومت تاکید دارد.

وی با اشاره به اینکه نبرد مسجد الاقصی نیازمند توقف همکاری امنیتی و آزاد گذاشتن دست مقاومت در کرانه باختری و نیز توقف روند بازداشت شهروندان فلسطینی به خاطر گرایشات ملی‌شان است، تاکید کرد که سیاست محاصره و دیگر توطئه‌ها علیه ملت فلسطین هیچ فایده‌ای ندارد و این ملت از اصول و سرزمین خود در مقابل تروریسم و حتی مشوق‌ها دست نخواهد کشید.

هنیه خطاب به عاملان محاصره غزه تاکید کرد که این توطئه و محاصره ظالمانه 9 ساله علیه ملت فلسطین را متوقف کنید و بدانید که جنبش حماس با وجود واگذاری مسئولیت‌های دولتی به دولت توافق ملی که به مسئولیت‌های خود عمل نکرد، از وظایف و مسئولیت‌های خود در قبال ملت فلسطین چشم پوشی نخواهد کرد.

وی در بخش دیگری از این سخنرانی خود از اقدام مصر در حفر خندق آبی میان غزه و اراضی خود ابراز تعجب کرد و آن را مغایر ارزش‌های همجواری و روابط تاریخی طرفین دانست و از قاهره خواست این پروژه را که به تاریخ و نقش مصر در زمینه رهبری امت ضربه می‌زند، متوقف کند.

این رهبر برجسته جنبش حماس در عین حال مصر را مسئول بازگرداندن چهار جوان فلسطینی ربوده شده در شمال سینا دانست و گفت: غزه امیدوار است که مصر این جوانان فلسطینی را که در اراضی تحت حاکمیت آن ربوده شده‌اند، به آغوش خانواده‌هایشان بازگرداند.

وی در عین حال بر اهتمام حماس به روابط خود با ملت‌های عربی و در عین حال عدم دخالتش در امور داخلی کشورها تاکید کرد.

اسماعیل هنیه در خطبه نماز عید، فرا رسیدن این مناسبت بزرگ را به اهالی منطقه الزنه و استان خان یونس تبریک گفت و به خانواد‌ه‌های شهدا و مجروحان و صاحبان منازل تخریب شده نیز درود فرستاد.

وی همچنین از رشادت‌های مقاومت در منطقه الزنه به فرماندهی شهید احمد سهمود که مقاومت جانانه‌ای در برابر نظامیان صهیونیستی داشت و چندین خودروی نظامی آن را منهدم کرد، تمجید نمود.

هنیه در پایان به کشورهای قطر، ترکیه و ایران و کشورهای عربی که از مساله فلسطین حمایت می‌کنند، درود فرستاد.

انتهای پیام

کد N968523

وبگردی