آفتاب

ناو میسترال، بالگرد "تمساح" و رافال؛ ارتش مصر درحال فاصله‌گرفتن از آمریکاست

ناو میسترال، بالگرد "تمساح" و رافال؛ ارتش مصر درحال فاصله‌گرفتن از آمریکاست

دولت مصر با امضای قرارداد خرید 50 بالگرد نظامی از نوع K52 از روسیه و دو ناو میسترال از فرانسه در حال فاصله‌گرفتن تدریجی از آمریکا و ایجاد تنوع در منابع تسلیحات ارتش خود است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، مصر و روسیه قرارداد خرید 59 بالگردهای نوع K52‌ موسوم به "تمساح" را نهایی کردند، مساله‌ای که نشان می‌دهد مصر به تدریج در حال فاصله گرفتن از آمریکا است و به نظر می رسد که قاهره برای ایجاد تنوع در منابع تسلیح ارتش خود بسیار جدی است.

منابع روسی اعلام کردند که بالگردهای مذکور توانایی فرود بر روی عرشه ناو‌های میسترال فرانسه که اخیرا مصر دو فروند از آنها را خریداری کرده، دارند.

اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری ایتارتاس اعلام کرد که بالگردهای k52 که چند منظوره هستند و قدرت بالایی در از بین بردن تانک، خودروهای زرهی، نفرات و بالگردهای مهاجم در تمامی شرایط آب و هوایی و هر موقعیت زمانی را دارند، می‌توانند از تا حدود زیادی توانایی ارتش مصر را بالا ببرند.

روز چهارشنبه دفتر فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه اعلام کرد که مصر دو ناو میسترال را که پاریس برای نیروی دریایی روسیه ساخته بود، خریداری کرده است. تنش درباره اوکراین و تحریم روسیه باعث لغو قرارداد فروش این ناوها به مسکو شد.

ناوهای میسترال که طولشان بالغ بر 199 متر و عرض آن 32 متر است، قادرند وزنی بالغ بر 22 هزار تن را حمل کرده و 16 بالگرد، 700 سرباز و 50 خودروی زرهی را جابجا کنند.

مصر فوریه گذشته نیز 24 جنگنده پیشرفته از نوع رافال از فرانسه خریداری کرد و این علاوه بر ناوچه چند منظوره نوع "فریم" است که ارتش مصر اخیرا آن را از فرانسه تحویل گرفته است. ارزش این دو قرارداد 5.2 میلیارد یورو بوده است.

ناوچه فریم 142 متر طول و شش هزار تن وزن دارد و انواع تجهیزات دریایی ضد کشتی، هواپیما و زیر دریایی را داراست و مجهز به موشک‌های ضد هوایی پیشرفته است.

ژوئیه گذشته مصر اولین سری از هواپیماهای رافال که سه فروند بود را از فرانسه تحویل گرفت.

انتهای پیام

کد N968488

وبگردی